• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Driftskostnad i Europa for Iphone / Android tabs

• Startad av Startad av F.d. 25168
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 25168

Guest
Hej

Kan se, der er mange der installerer diverse App's, på programmer der forbruger mycket date, for at kunne fungere bare on-line ( Promobil - Ställplatser Europa osv. ) Detta er bra i Sverige :)

Mange brugere i andre forum, har drabbats av store summar på opkoblingen av dissa App's om dom rejsor uten for deres eget hemland :(.

Om man inta er datorkundig, och inta vet hur man kan henta dissa data utan dom extrakostnad, anbefaler jag kun at bruge App's der fungerer OFF-LINE ( f.eks Navigon )

Vil se frem til at Hbk'er delar av deres erfaringer med Iphone / Android, som navigatorer i Europa, samt kostnad for brugen av dissa, så vi alle kan blive liten smartere :):)

Ovenstående er grunden til, jag på europatur, bare bruger min enkeltstående navigator, med off-line kort :) Har dog Navigon på min Android, som back-up.

Sv: Driftskostnad i Europa for Iphone / Android tabs

Om man ställer av dataroaming så är man kvitt problemet med datakostnader. Det är defaultläge på de flesta smartphones.

Sv: Driftskostnad i Europa for Iphone / Android tabs

Om man ställer av dataroaming så är man kvitt problemet med datakostnader. Det är defaultläge på de flesta smartphones.

Yepper, ved off-line navigatorer :):)

Hvad med promobil och dom andre on-line navigations app's, dom funkar jo inta off-line

Tillbaka
Toppen