• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dricksvatten

Eken55

HBK Medlem
Inlägg
67
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
32754
Medlemskap
2024
Hej
Efter att fyllt på dricksvatten efter vinterförvaringen så får jag inte fram vatten till kranarna.Jag hör att dränkpumpen arbetar,vad är det för fel tror ni.Hb är en Dethleffs Magic Edition-12
 

Anna & Claes

HBK Medlem
Inlägg
410
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
3546
Medlemskap
2024
Kontrollera om du har läckage under bilen, inne i bilen samt i garage efter det att du kört pumpen en kort stund.
Har själv haft läckage i garaget då en koppling till duschuttaget frusit sönder
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.590
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej det kan bero på att med lite vatten i tanken, som ändå kanske skulle räcka normalt, och när du sedan fyllde på mer så det skvalpade omkring lite så kan en lätt fastkladdad backventil ha öppnat sig och allt börjar funka. För att impellern är inte tät och kan inte börja suga och trycka iväg vattnet om det inte rinner in vatten i pumpen av sig självt innan man startar den. Så fenomenet kan uppträda även med helt fylld tank och backventil som inte släpper gör att det är en luftficka i pumpen och slangen.

M.v.h. JANKRO.
 
Senast ändrad:
Toppen