• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dreambox

larsc

HBK Medlem
Inlägg
54
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9398
Medlemskap
2024
Sv: Dreambox

Hej
Vi kör med dreambox compatibel box till en manuell parabol. Hemma har den motor parabol.
Är det något du undrar över?
/Lars
 
F

F.d. 29882

Guest
Sv: Dreambox

Hur har ni problem med det mobila internetanslutningen
i hop med dreamboxen, hur mycket data behöver boxen?

//Jocko
 

SM6KIW

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Lerum
HBK-Nr
5631
Medlemskap
2024
Sv: Dreambox

Hej.
Beror nog på om du streamar filmer och annat, då kan det gå åt en hel del.
Annars inga större mängder..

Bosse
 
F

F.d. 29882

Guest
Sv: Dreambox

jag menar vad tar boxen i data kraft för själva avkodningen,

/Jocko
 
F

F.d. 29882

Guest
Sv: Dreambox

Att streama film det gör man inte genom Dreamboxen
eller har jag helt fel?

/Jocko
 

SM6KIW

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Lerum
HBK-Nr
5631
Medlemskap
2024
Sv: Dreambox

Att streama film från Dreamboxen går alldeles utmärkt, men det beror givetvis på vilken modell du har, jag har en DM800 HD se köpt från Kina för runt 1000 kr.

Ser du via satellit och har ett kort i mottagaren går det åt väldigt lite på internetsidan, behöver bara få koder var 15 sekund eller något ditåt. (mycket små mängder). Om det var det du menade men jag kan ha missförstått dig.

Bosse
 
F

F.d. 29882

Guest
Sv: Dreambox

Hej
Men om du har ett kort varför behöver du Dreambox?
Jag har aldrig haft kort under dom år som jag har har haft Dreambox,
/Jocko
 

SM6KIW

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Lerum
HBK-Nr
5631
Medlemskap
2024
Sv: Dreambox

Hej igen,
Jag har heller inget kort..
Beror väl på vilka kanaler du vill se eller om du har löst det på annat vis..
Bosse
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.819
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Dreambox

Man kan ha kort i Dreambox om man vill, då funkar den som vilken satellitmottagare som helst. Har man inget kort behöver den en Internetanslutning till en kortserver. Och som skrivits ovan drar detta väldigt lite data.
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Dreambox

Dreamboxens funktion beror pá det piratnätet den är uppkopplad till. Endel använder koderna pá ditt kort och lágger ut dom pá internet till andra som kan ta del av det. Det hela beror pá vad du betalar.
 
P

Peter Pettersson

Guest
Sv: Dreambox


Bättre om Stopp arbetade för att få ner priserna. Eller att man kan välja mera mellan olika kanaler och abonemang.
Var ju fantastiskt när folk hadde kanal digitall för att kolla på fotboll (Premierliague) och elitserien i hockey,
Så rätt va det va köpte viasat Premierliague. Så vill man kolla på på båda nu så kostar det ca 1000 kr .
Dom skapar ju denna marknad själva. Så grattis.
Säger varken att jag är i mot eller för. Men men ...
Sedan är det kanske inte så bra att skriva här om man ser tv från servrar :wideeyed:
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Dreambox

Det är piraterna som drar upp priserna

Nu kommer det snart nya lagar, dom flesta länder har skrivit under Hollywood jabbar hárt.

Snart beslagtas piraternas datorer och bankkont sá nu kan varje tittare i kundregistret fá dryga böter. 2 árs fängelse till den som tar betalt för kodade signaler utan rättighetr.

Lagar är till för att följas naturligtvis. Själv anser jag att lagar inte hänger med den tekninska utvecklingen.

Filmer köps till ett geografiskt omráde och betalar en upphovsrätt för att sända dom. i mitten av 70 talet kom videon ochg ställde till det i en liten skala. Detta löstes med an avgift av tommband. Det blev förbjudet att spela in en skiva pá ett kassettband till kompisen. Stereoanläggningarna gick ner i pris och varje bil hade en kassetradio. Skivförsäljningen hade sina rekordár.

Nu har vi Internet med en snabb utveckling ljud video direktsándningar och med en mycket bra kvalité som inte försämras vid kopiering. mánga ser en ekonomi betala för ett kort och sälja signal till en massa. Förtjänsten blir stor och snabb. Problemet är oksá att mánga tror att det är lagligt och piraterna betalar rättigheter.

Kan lika gárna öppna en trád som heter Magnum och frágar om nágon använder en Magnum 48 för att ta ut pengar pá banken med...
 
Senast redigerad av en moderator:
P

Peter Pettersson

Guest
Sv: Dreambox

Det är piraterna som drar upp priserna

Nu kommer det snart nya lagar, dom flesta länder har skrivit under Hollywood jabbar hárt.

Snart beslagtas piraternas datorer och bankkont sá nu kan varje tittare i kundregistret fá dryga böter. 2 árs fängelse till den som tar betalt för kodade signaler utan rättighetr.

Lagar är till för att följas naturligtvis. Själv anser jag att lagar inte hänger med den tekninska utvecklingen.

Filmer köps till ett geografiskt omráde och betalar en upphovsrätt för att sända dom. i mitten av 70 talet kom videon ochg ställde till det i en liten skala. Detta löstes med an avgift av tommband. Det blev förbjudet att spela in en skiva pá ett kassettband till kompisen. Stereoanläggningarna gick ner i pris och varje bil hade en kassetradio. Skivförsäljningen hade sina rekordár.

Nu har vi Internet med en snabb utveckling ljud video direktsándningar och med en mycket bra kvalité som inte försämras vid kopiering. mánga ser en ekonomi betala för ett kort och sälja signal till en massa. Förtjänsten blir stor och snabb. Problemet är oksá att mánga tror att det är lagligt och piraterna betalar rättigheter.

Kan lika gárna öppna en trád som heter Magnum och frágar om nágon använder en Magnum 48 för att ta ut pengar pá banken med...

JA det är rätt som du skriver här.Men .... Dom har försökt att fånga servrrar snart i 10 år. Dom får bara itag på ett fåtal stora servrar pga att det blir för många och det sprider sej till" fel" persioner, Och hollywoods stora problen är ju inte kortdelning utan alla som laddar hem. Först o främst alla som har tonåringar i familjen laddar hem. Och ja det är nog dom flesta vuxna, Kortdelning har inte så mycket att göra med om bredbandet är snabbt. Men där i mot dom som streamar upp film via länkar behöver ett mycke bra bredband
. Tror aldrig dom kommer att få bukt med detta, Och tror inte att det är " piraterna " som driver upp priserna. Priserna har alltid varit höga. Och visat och canaldigital får mer kunder varje år.
, Problemet att dom inte har mycke personal som jagar för dom+ att dom har dålig kunskap om detta.. Och dom flesta servrarna kör nog inte betalning via bankkonto skulle jag tro. Det är ju inte så smart, Och kundregister nja ...

Som jag skrev innan så är jag varken för eller i mot, Men ser ju hur extremt dålig kunnskap dom har om kortdelning i sina artiklar.
JAg är en riktig dator nörd, Så jag tycker detta är rätt intressant att läsa om :mcride:
 
Senast redigerad av en moderator:

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.819
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Dreambox

Felet ligger inte hos piraterna utan hos de riktiga leverantörerna, enligt mej.
Se på musikbranschen. Skivorna var grymt dyra (och är fortfarande) för att skivbolagen ska ha så mycket vinst som möjligt (få artister tjänar tillräckligt på sin musik). Det gjorde att piraterna la' ut massor av musik på Nätet. Sedan kom iTunes, förenklade och förbilligade musikinköpen. Nu är det väldigt få sajter med kopierad musik som "Svenssons" använder.
Nu har Netflix och HBO börjat göra samma sak med filmer och serier; leverera enkelt och billigare.
Och Magine vad gäller TV! Dem hoppas jag mycket på. För mej blir det inte Viasat, och CanalDigital kommer att avslutas till våren :)
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: Dreambox

Märkligt hur man resonerar. I vissa fall så är det viktig vad som är mitt och ditt. Vad är skillnaden på ett snatteri t.ex. och cardsharing, kan man göra skillnad på stöld och stöld? Man kan inte köpa för mer än vad man har i plånboken. Jag tycker det skulle vara trevlig med en husbil för 2 miljoner men det har jag inte råd till.
Nedanstående är ganska nyskrivet.


Regeringen föreslår förbud mot olovlig hantering av avkodningsutrustning för privat bruk
 
Toppen