F
F.d. 29882
Guest
Hej
Är det någon som använder Dreambox i bilen?
/Jocko
Är det någon som använder Dreambox i bilen?
/Jocko
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hej
Men om du har ett kort varför behöver du Dreambox?
Jag har aldrig haft kort under dom år som jag har har haft Dreambox,
/Jocko
Och servern har du hemma för privat bruk antar jag![]()
Det är piraterna som drar upp priserna
Nu kommer det snart nya lagar, dom flesta länder har skrivit under Hollywood jabbar hárt.
Snart beslagtas piraternas datorer och bankkont sá nu kan varje tittare i kundregistret fá dryga böter. 2 árs fängelse till den som tar betalt för kodade signaler utan rättighetr.
Lagar är till för att följas naturligtvis. Själv anser jag att lagar inte hänger med den tekninska utvecklingen.
Filmer köps till ett geografiskt omráde och betalar en upphovsrätt för att sända dom. i mitten av 70 talet kom videon ochg ställde till det i en liten skala. Detta löstes med an avgift av tommband. Det blev förbjudet att spela in en skiva pá ett kassettband till kompisen. Stereoanläggningarna gick ner i pris och varje bil hade en kassetradio. Skivförsäljningen hade sina rekordár.
Nu har vi Internet med en snabb utveckling ljud video direktsándningar och med en mycket bra kvalité som inte försämras vid kopiering. mánga ser en ekonomi betala för ett kort och sälja signal till en massa. Förtjänsten blir stor och snabb. Problemet är oksá att mánga tror att det är lagligt och piraterna betalar rättigheter.
Kan lika gárna öppna en trád som heter Magnum och frágar om nágon använder en Magnum 48 för att ta ut pengar pá banken med...