• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dramatisk Valborg i vår by

H

hianders

Guest
Vi fick en dramatisk Valborg igår i vår lilla by. När Hasse på sena em skulle ringa och tala om att vi skulle elda en liten brasa fick han till svar att de hade inte tid med att notera något för de var på väg till en villabrand och H hörde ju sirener i bakgrunden. Elda med ansvar sa man. Samtidigt hörde min syster som var ute på gården sirener ganska nära oss. Det visade sig vara ett litet torp som ligger alldeles nära rv 70 som brann.

Ett yngre par köpte stugan förra hösten och hade mycket planer för sig och barnen, planer som nu grusats helt och hållet. De hade inte varit i stugan på dagen så nu skall det brottsplatsundersökas. Antingen en gnagare som bitit av elledning eller kanske ändå värre någon som tänt på. Stackars stackars familj men tur att det hände på dagen och inte när de kanske sov över på natten!!!

Jag stod och kramade om den unga mamman länge, kände att hon behövde fysisk kontakt.

Tänk så lite man vet vad som hända ska!!

Inger

Sommarstuga stod i lågor - Nyheter - avestatidning.com
 
Toppen