• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dragkrok

F

F.d. 50128

Guest
Har just monterat på en begagnad drag krok från sawiko mt001 på min Citroën c25 med standard chassiet.
Har besiktnings tid på måndag kl 8
Så har ett litet problem då jag måste uppvisa monterings anvisning paprena! Och sådana har jag självklart inte,
Har varit i kontakt med sawiko i Tyskland och det kunde ta ett tag för dom att skicka till mig
Då min undran är om nån har kvar sina papper från sawiko med dragkrok mt001 till c25, j5 eller ducato?
Mvh/Edvin

tony o nette

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2026
Sv: Dragkrok

Jag har varit ut o kollat på våran HB men jag kan inte hitta ID-märkningen
så jag vet ej vad jag har för dragtillverkare.
Jag kollade också i bilens "alltiallo pärm" men ingen beskrivning till draget finns där heller. Synd att jag inte kunde hjälpa dej.
Lycka till och hoppas att någon hör av sig så att du får hjälp.

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

I brist på annat kan du prova med att skriva ut och ta med denna:
MT001
Inte exakt rätt men om besiktningsmannen är på bra humör och allt är snyggt och proffsigt monterat kan det gå bra ändå.

Jag lyckades besikta vår andrabil utan några papper alls förut och han knorrade bara lite men sa att det såg bra ut så det var ok.

F

F.d. 50128

Guest

Tack för all hjälp:) fick monterings anvisningarna från sawiko idag så den delen löste sig:) men gick inte att besikta allafall då ingen släpvagnsvikt va inskrivet i reg paprena:/
Så väntar och hoppas på att Citroën lyckas gräva fram nått från arkiven och mirage får nog svårt att få fram nått då jag förstått att dom konkat :( suck

elegance

FD HBK Medlem
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023

Har för nån månad sen monterat på dragkrok på våran personbil och inför ordinarie besiktningen hann jag inte koppla elen klar så lite nervös var jag men besiktningsmannen tittade inte åt dragkroken ens ???

F

F.d. 50128

Guest

Besiktningen kollar inte på elens funktion och bilar som är helbilsgodkända där behöver inte kroken besiktigas:)

Toppen