• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dragkrok

Status
Stängd för vidare inlägg.

Polly

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Arvidsjaur
HBK-Nr
38473
Medlemskap
2024
Jag har en fiat eura mobil 112.
Är det nån som vet var jag kan finna en dragkrok som passar till den?
 

Pielstick

HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
36688
Medlemskap
2024
Jag Googlade på Eura Mobil 112 och drog den slutsatsen att det är en "Plåtis" du har. Jag har en "Plåtis" av årsmodell 2018 och köpte min dragkrok av Bilen&Jag. Företagsnamnet låter lite mystiskt men dom var väldigt hjälpsamma och levererade beställda varor till dörren.
Jag monterade en Westfalia 306 490 600 001 med 7-poligt uttag.

Pluskabeln drog jag från startbatteriet under bilen i en armerad plastslang. Det som orsakade mest jobb var att koppla in kablarna vid bakljusen då inredningen måste demonteras.

Min första dragkrok beställde jag av Dragkrokskungen i Halmstad med hjälp av mitt registreringsnummer. Det blev fel krok. Med detta menar jag inte att Dragkrokskungen är sämre än andra aktörer. M.a.o. lita inte på att registreringsnumret ger dig rätt krok.

År det ingen "Plåtis" så kan jag inte hjälpa dig.
 

Polly

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Arvidsjaur
HBK-Nr
38473
Medlemskap
2024
Jag Googlade på Eura Mobil 112 och drog den slutsatsen att det är en "Plåtis" du har. Jag har en "Plåtis" av årsmodell 2018 och köpte min dragkrok av Bilen&Jag. Företagsnamnet låter lite mystiskt men dom var väldigt hjälpsamma och levererade beställda varor till dörren.
Jag monterade en Westfalia 306 490 600 001 med 7-poligt uttag.

Pluskabeln drog jag från startbatteriet under bilen i en armerad plastslang. Det som orsakade mest jobb var att koppla in kablarna vid bakljusen då inredningen måste demonteras.

Min första dragkrok beställde jag av Dragkrokskungen i Halmstad med hjälp av mitt registreringsnummer. Det blev fel krok. Med detta menar jag inte att Dragkrokskungen är sämre än andra aktörer. M.a.o. lita inte på att registreringsnumret ger dig rätt krok.

År det ingen "Plåtis" så kan jag inte hjälpa dig.
Tack för info jag ska kolla det där.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen