• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dragkrok till Ducato 2004?

OnsdagsArne

HBK Medlem
Inlägg
19
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
14306
Medlemskap
2024
Hej.
Funderar på att montera drag på vår Adria Win 2004 (eller 2003 för att vara tekniskt korrekt), men upptäcker då att alla vanliga leverantörer glömt bort att det fortfarande rullar äldre modeller på vägarna. Fiatfirman Lastvagnscenter i Uddevalla lyckades inte finna någon 'draginformaton". Inte ens direkt från Fiat! Har någon klok husbilsklubbsmedlem något tips på skrotfirma med inriktning på husbilar/skåpbilar eller ett korrekt reservdelsnummer att söka vidare på?
Vänliga hälsningar.
Lennart
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.820
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Är väl en standard Fiat skåp eller?
Har du kollat med tex:
Slå in ditt regnummer där och kolla eller ring dem.
Jag har köpt 2 dragkrokar till personbil med montering från dem och det har blivit bra.
 

peppar

HBK Medlem
Inlägg
224
Kommun
Örebro
HBK-Nr
7944
Medlemskap
2024
jag fick drag mitt monterat på weldo och de byggde draget själva, fick med en ritning på det och kan nog fota den när jag kommer hem i eftermiddag ifall du vill
 

OnsdagsArne

HBK Medlem
Inlägg
19
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
14306
Medlemskap
2024
Tack för engagemanget! 2006 verkar vara en brytpunkt för dragkrokar (och kablage?). Jag följer upp givna förslag och återkommer. Måste nog ringa (eller maila) till respektive firma för att vara säker. Alla har dragkrokar till UHX129...... ända fram till man läser det finstilta.
Hälsningar
Lennart
 

OnsdagsArne

HBK Medlem
Inlägg
19
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
14306
Medlemskap
2024
Tack för engagemanget! 2006 verkar vara en brytpunkt för dragkrokar (och kablage?). Jag följer upp givna förslag och återkommer. Måste nog ringa (eller maila) till respektive firma för att vara säker. Alla har dragkrokar till UHX129...... ända fram till man läser det finstilta.
Hälsningar
Lennart
Hej igen.
Nu har vi istället bytt husbil, så dragkroksfrågan blev inte löst. Jag tackar för tipsen och fick fram ett alternativ som högst troligt skulle passa. Men.... man behövde ordna hål i innergolvet för två genomgående bultar med mutter! Kunde kanske gå, om man sonderingsborrade underifrån och höll tummarna att hålen inte sammanföll med väggar eller annat i inredningen. Att fräsa två "mutterbrunnar" i golvplywooden hade jag nog klarat, bara hålen var åtkomliga. Men som sagt, ny husbil och nya planer. (Btw så har en 2016 års Ducato en hastighetsvisning som ligger långt över den verkliga. Med däck som har 9% större omkrets, så visar hastighetsmätaren ändå lite för mycket.)
Hälsningar
Lennart
 

Kalle & Eini

HBK Medlem
Inlägg
462
Kommun
Älvdalen
HBK-Nr
16511
Medlemskap
2027
Vi har en Burstner Video i696-2011.
Nu till min fundering om dragkrok.
När jag kollar under så ser det ut som om ramen är förlängd från orginal Ducato. Någon som monterat dragkrok på en liknande bil.
 
Toppen