• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Drönare

Sv: Drönare

Det är ju just frågan om drönare utrustad med kamera skall omfattas av kameraövervakningslagen som det hela handlar om. Var man får flyga med en drönare i övrigt är ju ganska klart.

Redan idag är det ju i princip olagligt att flyga med en drönare utrustad med kamera. Om förvaltningsdomstolen fastställer kammarrättens dom så blir det definitivt.
Det blir intressant att se i vår när drönarna kommer fram hur folk ställer sig till detta i praktiken.
Jag var själv intresserad av att köpa en ny Phantom 4 men lägger det på is.

Är det inte så att om kammarrättens dom är överklagad så har den inte vunnit laga kraft?

Så kan det nog vara. Erkänner att jag inte är expert på området.
I så fall är det ju ok att flyga tills vidare. Men att investera i nya grejer nu är ju lite av en högriskare.:D

Så kan det nog vara. Erkänner att jag inte är expert på området.
I så fall är det ju ok att flyga tills vidare. Men att investera i nya grejer nu är ju lite av en högriskare.:D

Men det är jäkligt lockande med fyran som automatiskt väjer för hinder och kan följas med iPad i drygt 3 miles, det bör bli en halv mil.

Jupp, om förvaltningsdomstolen kommer fram till rätt sak så tror jag nog firman plötsligt behöver en Phantom4 för att kunna hjälpa en kund.:D

Mysterium!

Det finns många fjärrkontroller till drönare till salu på olika sajter. Vad beror det på? Kan det vara bortflugna och kraschade drönare.

[youtube]pczqS3sZA54[/youtube]

Eller vill makan/maken ha delad kontroll?

Drönare kan naturligtvis försvinna men fjärrkontroller...

Jappe

Dreggel-faktorn är ganska hög på den. Jag är inte helt nöjd med räckvidden på min DJI Phantom 3 standard, får se om det kanske blir en uppgradering till nästa säsong.

// Fredrik W

Tillbaka
Toppen