• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dometic ugn

Cilja&håkan

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Svedala
HBK-Nr
37806
Medlemskap
2025
Hej.
Har köpt en Mclouis mc2 och körde idag iväg på första turen. Skulle pröva ugnen och värma lasagne men får inte igång den. Hb från 2016 men ugnen aldrig använd tror jag, den är klinisk ren. Har startat spisen så gasol finns i flaskan. Någon som har en idé? Prövade även att tända med tändare men får ingen effekt av det heller.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.740
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Hej.
Har köpt en Mclouis mc2 och körde idag iväg på första turen. Skulle pröva ugnen och värma lasagne men får inte igång den. Hb från 2016 men ugnen aldrig använd tror jag, den är klinisk ren. Har startat spisen så gasol finns i flaskan. Någon som har en idé? Prövade även att tända med tändare men får ingen effekt av det heller.
Har du kollat så att gaskranen till ugnen är öppen?
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.781
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Har du en gasfordelercentral hvor kranen til ovnen er lukket?

Kan du se flammer bag i ovnem? I så fsld skal ovndøren være åben til ovnen er varm. Elles går flammen ud. Først derefter kan du lukke ovndøren.
 

Cilja&håkan

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Svedala
HBK-Nr
37806
Medlemskap
2025
Alla tre gaskranarna är öppna och där är inga flammor. Hon som gick igenom husbilen med oss sa att man ev behövde tillföra låga om den inte tände. Lampan lyser inte heller
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Jag vet inte vilken ugn du har eller hur den ser ut så jag kanske har helt fel. Vår ugn har en lucka som fälls neråt. Denna måste vara helt öppen när du skall tända. Håll in knappen för gasol och tryck på tändknappen. Tänder gasolen så måste du hålla kvar gasolknappen några sekunder, fem till tio sekunder. Därefter låter du luckan stå öppen någon minut varefter du kan stänga till den till nästan stängd. Du känner att det finns en ansats till stopp på vägen. Efter sex, sju minuter kan du stänga helt. När ugnen är uppe i den temperatur som motsvarar din inställning på temperaturvredet ser du att lågorna i bakkanten minskar.

//Michael, medlem
 
F

F.d. 73249

Guest
jaha nu fattar jag, jag fattade det som det var en knapp på ugnen :twitcy:
sån aux vet jag vad är
 
Toppen