Hej alla glada
Har problem med kylskåpet!
Det slutade och fungera under färd. Helt plötsligt började den och larma (pipa). Ville inte sluta, trots omstart!
Så vi stängde av den.
Det som händer är, att kylskåpet startar på gasol.
Det kanske den alltid gjort! Aldrig tänkt på det.
Problemet är att efter ett par minuter så slocknar displayen och innebelysningen, men pipandet fortsätter!
Det går inte att ändra till 220v, 12v eller Automatiken!
Trycker jag på resetknappen (triangeln) eller temperaturknappen piper den till! Alla lampor lyser en sekund och slocknar igen.
Nu har jag kollat lite mer, men hittar inte något fel! Mycket pga att jag inte vet vad jag ska leta efter!
Allt ser ut och sitta fast där det ska.
Gjorde rent bakom nedre ventilgallret på utsidan. Tog bort styrboxen och såg att det var en mörk fläck på baksidan! (se bild)
Kan det vara den som gått sönder?
Någon som haft liknande problem?
Husbilen är en (Renault) Matrix 2016
Mvh Mika
Har problem med kylskåpet!
Det slutade och fungera under färd. Helt plötsligt började den och larma (pipa). Ville inte sluta, trots omstart!
Så vi stängde av den.
Det som händer är, att kylskåpet startar på gasol.
Det kanske den alltid gjort! Aldrig tänkt på det.
Problemet är att efter ett par minuter så slocknar displayen och innebelysningen, men pipandet fortsätter!
Det går inte att ändra till 220v, 12v eller Automatiken!
Trycker jag på resetknappen (triangeln) eller temperaturknappen piper den till! Alla lampor lyser en sekund och slocknar igen.
Nu har jag kollat lite mer, men hittar inte något fel! Mycket pga att jag inte vet vad jag ska leta efter!
Allt ser ut och sitta fast där det ska.
Gjorde rent bakom nedre ventilgallret på utsidan. Tog bort styrboxen och såg att det var en mörk fläck på baksidan! (se bild)
Kan det vara den som gått sönder?
Någon som haft liknande problem?
Husbilen är en (Renault) Matrix 2016
Mvh Mika