• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tips Dometic RMD 8505 Problem

Akim

HBK Medlem
Kommun
Svärtinge
HBK-Nr
32195
Medlemskap
2025
Hej alla glada

Har problem med kylskåpet!
Det slutade och fungera under färd. Helt plötsligt började den och larma (pipa). Ville inte sluta, trots omstart!
Så vi stängde av den.

Det som händer är, att kylskåpet startar på gasol.
Det kanske den alltid gjort! Aldrig tänkt på det.
Problemet är att efter ett par minuter så slocknar displayen och innebelysningen, men pipandet fortsätter!
Det går inte att ändra till 220v, 12v eller Automatiken!
Trycker jag på resetknappen (triangeln) eller temperaturknappen piper den till! Alla lampor lyser en sekund och slocknar igen.

Nu har jag kollat lite mer, men hittar inte något fel! Mycket pga att jag inte vet vad jag ska leta efter!
Allt ser ut och sitta fast där det ska.

Gjorde rent bakom nedre ventilgallret på utsidan. Tog bort styrboxen och såg att det var en mörk fläck på baksidan! (se bild)
Kan det vara den som gått sönder?

Någon som haft liknande problem?

Husbilen är en (Renault) Matrix 2016

Mvh Mika

Bilagor

• IMG_1988.jpeg
    IMG_1988.jpeg
    572,2 KB · Visningar: 64
  • IMG_2026.jpeg
    IMG_2026.jpeg
    272 KB · Visningar: 64

Stonevalley

HBK Medlem
Kommun
Bollebygd
HBK-Nr
12692
Medlemskap
2025
När jag fick problem ville inte gå på 220volt samma kyl då kunde Dometic I Frölunda Göteborg testa boxen om jag kom dit med den.
Det slutade med ny box samt ny panel för min del husbilsfirman tog det på garantin.

Toppen