• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dometic kylskåpskontroll

sonyLT

FD HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
54
Medlemskap
2024
Idag har en montör från Dometic varit och kontrollerat mitt kylskåp i husbilen. De monterade dit 2 st extra klammer. Skruven det gällde hade inte lossnat i min husbil.

De börjar kontrollerna i Motala och det är 6 st montörer som ska kontrollera 12 000 kylskåp monterade i husbilar och husvagnar, bara i Sverige. Kylskåpen är monterade i Tyskland och finns runt om i Europa.
Sonny:)

Sv: Dometic kylskåpskontroll

Sony LT,

Bra att dom kom igang i alla fall, har nere i Belgien svarar dom inte ens i telefon nar man ringer :-(.

Gokväll

Har varit i kontakt med kundtjänst på Dometic ang kylskåpskontroll, och fick beskedet att dom inte kunde utföra kontrollen förrän om ca 3 månader.

Förklarade för dom att vi använder vår bil hela året och kommer att få problem eftersom han sa att man inte får använda gasoldriften förrän konroll/ombyggnad var utförd.

Jag frågade om det inte fanns någon Å F i närheten av Borås som kunde utföra jobbet, och fick då tipset att vända mig till WAECO i Göteborg.

Ringde WAECO idag och fick en tid den 7:e Dec, inga problem.

Så ett tips till er som inte vill vänta på Dometic är att kontakta WAECO på 031-7341100.

( eller höra med Dometic om andra Å F i andra landsändar)

Ha de

Hejs
Claes 105

Senast redigerad av en moderator:

Claes 105;

Har just pratat med Waeco mycket bra och korrekt bemötande. Får hjälp med kylskåpet redan på onsdag när vi passerar Göteborg på väg mot Tyskland. Telefonnumret är dock 031-7341100
Ove.G

Sorry
Lyckades plita ner fel telenummer till WAECO.

Det ska vara 031-734 11 00 precis som Ove.G påpekar.
Har även numret direkt till servicekillarna: 031-734 11 20.

Hejs

Claes 105

Tillbaka
Toppen