• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dometic kylskåp behåller inte gasollågan

eskfra

FD HBK Medlem
Inlägg
35
Kommun
Växjö
HBK-Nr
4596
Medlemskap
2021
Efter vintern funkar inte kylskåoet på gasol. Det ger gnista och lågan tänder med klarblå färg men så snart "knäppet" slutar slocknar lågan. Jag har blåst rent och det verkar inte finnas sot i brännaren. Misstänker elfel - dålig jordning någonstans- men i så fall var??Tacksam för tips s vad felet kan vara och hur jag går vidare.om
 

eskfra

FD HBK Medlem
Inlägg
35
Kommun
Växjö
HBK-Nr
4596
Medlemskap
2021
Nu har jag fått veta av "Laga kretskort" i Gävle att mitt kretskort inte går att laga. En mikroprocessor som inte kan ersättas är problemet såvitt jag fattat. Bedrövligt av Dometic att inte stå för service på sina prylar! Så här underhåller man slit-och-släng i onödan när en i och för sig fullgod produkt måste kastas p.g.a. en liten krånglande komponent. Återtår nytt kylskåp i en halvgammal husbil. Det blir i varje fall inget Dometic den här gången!!
 
Toppen