• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

dometic kylskåp 8555 problem

F

F.d. 50566

Guest
Hej husbilsvänner dethleffs black magic 2013
Mitt problem är att om jag campar 1-3 dagar med strömplats kör på 230 eller gasol så tappar jag strömmen till skåpet displayen släckts efter någon dag
Försöker jag starta om kylskåpet så går det kanske 1min typ sen släckts displayen gång efter gång när jag försöker starta det

Men när vi bryter upp åker vidare har kört typ 1.5-2t och provar så har vi ström och kan då köra på gasol eller 12v som till ex igår tog in på camping och plugga in 230 kör kylskåper på gasol och detta kommer funcka förhoppnings de 2dagarna vi lligger här.
Skall tilläggas att jag har ström i resten av husbilen när jag kör på 230 även när kylskåpet stoppar strömlöst

Ledsen nybliven husbilsägare
Börjej
 

Roland o Ingegerd

HBK Medlem
Inlägg
585
Kommun
Rimbo
HBK-Nr
7128
Medlemskap
2024
Sv: dometic kylskåp 8555 problem

Hej.
Spontant tror jag att bodelsbatteriet inte laddas via EBL:en när du står på 240V vilket gör att det dras ut. Däremot så laddas det då du kör eftersom den laddningen kommer från bilens generator och då finns ström i det när du stannar och kylen fungerar. Vad som talar emot är det att du säger att du har ström överallt för övrigt när du står på 240V. Jag skulle testa att starta motorn när kylskåpet stannar, efter bara några minuter borde kylskåpet fungera igen om min teori stämmer. Hoppas att det löser sig.

Roland
 
F

F.d. 50566

Guest
Sv: dometic kylskåp 8555 problem

hej
kanske dum fråga men vad menar du med el blocket
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: dometic kylskåp 8555 problem

En mojäng med en massa kablar i. Reglerar all el i bodelen. Ofta sitter den under förarsätet eller i en garderob. Följ kablarna så hittar du den. Som en skokartong. EBL99 är en vanlig typ.
 
F

F.d. 50566

Guest
Sv: dometic kylskåp 8555 problem

okej skall kolla detta med anslutningarna har kollat alla säkringar där i går men hittade inget.
tack så länge
 
Toppen