• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dometic freshjet 3200

Status
Stängd för vidare inlägg.

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
482
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Hej ac i bodelen som är tillverkad 2018 monterad på vår argos av 2019 års model är redan kaputt. Blev kortslutning i kretskortet som sitter i utedelen det kretskort som finns i innerdelen är ok. Nu till min förvåning att jag fick kortis i
kretskortet misstänkte till och med jag idag var den inne hos dometic och de bekräftar felet men säger att det inte går och göra något då detta kretskort huvudkortet ej finns som reservdel längre måste alltså köpa en helt ny ac ca 35 000 kr Betala självrisk på 3000 kr och får ersättning för mellan 20-50 % från länsförsäkringar. Resten får jag själv pynya upp. Tycker det år skandal från dometics sida hur ursäkta ordvalet men hur fan ska jag våga sätta på en ny ac från dem de verkar ju hålla skitkort tid och inte ens då har de reservdelar utan får köpa en ny stora pengar det handlar om . ska söka deras support i morgon och vill ha en bra förklaring hur fan jag som.kund hamnar i detta och varför jag ska handla av dem igen. Lämnade ju in bilen hos en dometic servicepartner men detta känns bara skit och en varning till er andra som har dometic fj 3200 inga reservdelar där inte händer er något släng den och köp nytt verkar vara dometics svar. Tankar ider om hur lösa detta alt gå vidare mottages tacksamt har kollat finns ingen lag om att hålla med reservdelar till en sak som är 5 år men detta. Käns skit!
 
Senast ändrad:

Tommy Moniqa

HBK Medlem
Inlägg
82
Kommun
Filipstad
HBK-Nr
9218
Medlemskap
2024
Riktigt dåligt,om Dometic har det minsta stolthet så fixar dom det här på ett eller annat sätt.Handlar man av stora firmor så måste man kunna känna sig trygg o inte riskera att åka på såna här ekonomiska smällar,lycka till
 

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
482
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Ska ringa deras kontor i Göteborg i morgon och kommer då nämna att jag skrivit av mig på husbilsklubben också om deras grejer och kvalité. Saker kan gå sönder men får man hjälp är det ok. Men detta är inte bra år 2023.
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.247
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Om du måst byta ut din AC rekommenderar jag denna handlare och modell.
Jag har denna AC, köpt där.

 

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
482
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Pratat med dometic i Göteborg nu på morgonen de höll med om själva att det inte var bra att reservdelar inte finns. Men ska kontakta fabriken i hop om att hitta delen. De ska återkomma fortsättning följer....har nu också pratat med LF eftersom de vet vilken del som är trasig får jag ersättning för den och inget annat alltså inget. kortet kostar ca 3 till 4 tkr och jag har självrisk på 3 tkr. En ac mindre än 5 år...
 
Senast ändrad:

MiRe

HBK Medlem
Inlägg
2.338
Kommun
Klippan
HBK-Nr
18511
Medlemskap
2025
Pratat med dometic i Göteborg nu på morgonen de höll med om själva att det inte var bra att reservdelar inte finns. Men ska kontakta fabriken i hop om att hitta delen. De ska återkomma fortsättning följer....
Om du inte får tag på ett nytt kort prova att googla på Laga kretskort så kommer det säker upp någon som kan laga ditt gamla till ett vettigt pris.

............ //Micke
 

leifn

HBK Medlem
Inlägg
218
Kommun
Mora
HBK-Nr
2053
Medlemskap
2024
Det finns ju även en risk att någon annan komponent i aggregatet slår ut kretskortet(kompressor/elslinga fläktar),drt blir alltid en chansning att byta sådant själv om det är dyra saker
 

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
482
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Hej nu är det lös efter mycket om och men det dometic gjorde var att byta båda kretskorten dels det trasiga i utedelen men även det i innerdelen tog dock tre månader att få till denna lösning men nöjd fick vetaka självrisk 3000 och gick på min försäkring kostnad annars drygt 10 tkr för jobb o material. Dock finns inte denna lösning officiellt men har du denna ac och det blir fel på ett kretskort så gör såhär.

Trevlig helg på er !
Ulf
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen