• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dometic backade med 4,5% på börsen

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Stockholmsbörsen fortsatte ned igår och stängde på -1,7%. Amerikanska centralbanken signaler om nedtrappning av stimulanserna ledde till oro på finansmarknaderna över hela världen.

1B57B078-28F6-4F03-BAD4-5D2E2C0A8134.png

Det mest intressanta för oss var Dometic, som backade hela 4,5%, den senaste veckan med -6.12%. Orsaken hänvisade man till statistik som visade att nyregistreringar av fritidsfordon i Tyskland sjönk nära 25 procent i juli. Tolkar det mera som en konsekvens av den allmänna oron på börsen. Den kraftiga nedgången på nyregistreringar, tror jag helt enkelt beror på de tidigare presenterade rekordsiffrorna på nyregistreringar, som gjort att årets nyproduktion redan är slutsåld och levererad.

Nu äger jag inga aktier i Dometic, men gjorde jag det skulle jag ”sitta still i båten”.

Tommy
 
Senast ändrad:

Sanddammaren

HBK Medlem
Inlägg
874
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2024
Hej! Börsen har gått stadigt uppåt ett längre tag så det är väl snarare en justering. Har inte heller Dometic aktier.
Hälsningar Sanddammaren
 

Golfbil

HBK Medlem
Inlägg
700
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
28667
Medlemskap
2025
Tror det kommer en ny boom för Dometic snart.
Så fort alla har slutat bygga/installera batterier av olika sorter så behövs någon annan utrustning;

Vem blir först i klubben?

 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Är det så att du vill ha utveckling på dina Aktier så skall du köpa Carbiotix.
.... Bara ett tips innan båten går..
Tack, men… varför sa du inte till i augusti förra året? + 263,26% under det senaste året!

Förutsätter att du varit med under hela resan eller….?

Lundabaserade Carbiotix tillhandahåller avancerade tarmdiagnostiktjänster och har utvecklat en prebiotisk fiber av majskli för främjandet av en hälsosam tarmmiljö – Carbiotix AXOS.”

Nu fattar jag varför jag aldrig blir rik, har helt missat det här med tarmdiagnostiktjänster. Har istället nördat in mig på kylskåp, dieselvärmare och markiser för husbilar. :msn_embarrassed:

Tommy
 
Toppen