• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kylskåp Dometic 8555

Mörbybacke

HBK Medlem
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
42707
Medlemskap
2027
Har ovanstående kyl/frys som endast går på pilotlåga.
Verkar troligt att det är termostatet som krånglar.
Kan jag "ringa" detta för att se om det fungerar?
Kan jag bygla kontakten utan att bränna kretskortet?

Kylen / frysen går på 230 V men ej på 12V och gas

Jag hade i princip samma problem i min tidigare bil. Har 30 års erfarenhet av absorptionskylskåp. Sotade skorsten. Rengjorde brännaren. Kollade munstycket. Kollade flamvakten. Bytte magnetventil. Lik förbannat kylde inte lågan skåpet. Det visade sig vara ett kretskort som spökade. Så efter flera år hittade Forsbergs i Bjuv felet. Förbannat trist att en i grunden enkel och pålitlig kylningsprocess datoriseras.

Har ovanstående kyl/frys som endast går på pilotlåga.
Verkar troligt att det är termostatet som krånglar.
Kan jag "ringa" detta för att se om det fungerar?
Kan jag bygla kontakten utan att bränna kretskortet?

Kylen / frysen går på 230 V men ej på 12V och gas
Det går att bygga och koppla bort den ena kontakten och mäta på den obelastat.

Jag hade i princip samma problem i min tidigare bil. Har 30 års erfarenhet av absorptionskylskåp. Sotade skorsten. Rengjorde brännaren. Kollade munstycket. Kollade flamvakten. Bytte magnetventil. Lik förbannat kylde inte lågan skåpet. Det visade sig vara ett kretskort som spökade. Så efter flera år hittade Forsbergs i Bjuv felet. Förbannat trist att en i grunden enkel och pålitlig kylningsprocess datoriseras.
Tack för svaret. Misstänker också kretskortet. Har kontaktat Dometic får se vad jag får för svar från dom och om dom har kretskort. Bilen är från 2013.
Jag har inte så stort förtroende Dometic
Dessutom är jag i Spanien så det gör ju inte saken enklare

Tillbaka
Toppen