• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dometic 2600

spiiken

FD HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
17788
Medlemskap
2022
Någon som har erfarenhet av dometic 2600 som värmekälla ?:yes:
Vi tänkte installera den för både kyla och värme då vi har en Truma Combi 6 utan elpatron.

Sv: Dometic 2600

Hej!

Vi har en Dometic 2600, men har inte använt den i kyla, men jag ser två problem med den. För det första - den sitter under taket och värmen stiger. Du kommer inte att få någon bra fördelning av värmen i bilen. Du kommer och att få köldbryggor och kondens i skåp och garderober.
För det andra - den blåser ut kalluft framåt och bakåt i bilen. Varmluften blåses ut åt sidorna. Spridningen av värmen kommer inte att bli särskilt bra.

Med som sagt var, jag har inte testat den i kyla.

Med vänlig hälsning

Bert

Sv: Dometic 2600

Hej , har sådan monterad i vår husbil och jag måste säga att jag är nöjd med den. Juni 2011-feb 2012 bodde vi i husbilen då vi renoverade ett hus och använde nästan uteslutande den som värmekälla , någon gång då och då fick
vi hjälpa till med alde pannan , största bekymmret som vi upplevde i början var ljudet men man vande sig snabbt vid det och det var inga problem att sova.

Har bara använt den för kylning i Sverige på sommrarna och då har den varit tillräcklig

Tillbaka
Toppen