• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dometic 2600

spiiken

FD HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
17788
Medlemskap
2022
Någon som har erfarenhet av dometic 2600 som värmekälla ?:yes:
Vi tänkte installera den för både kyla och värme då vi har en Truma Combi 6 utan elpatron.
 

Home-car

HBK Medlem
Inlägg
132
Kommun
Västerås
HBK-Nr
857
Medlemskap
2024
Sv: Dometic 2600

Hej!

Vi har en Dometic 2600, men har inte använt den i kyla, men jag ser två problem med den. För det första - den sitter under taket och värmen stiger. Du kommer inte att få någon bra fördelning av värmen i bilen. Du kommer och att få köldbryggor och kondens i skåp och garderober.
För det andra - den blåser ut kalluft framåt och bakåt i bilen. Varmluften blåses ut åt sidorna. Spridningen av värmen kommer inte att bli särskilt bra.

Med som sagt var, jag har inte testat den i kyla.

Med vänlig hälsning

Bert
 
T

TonyR

Guest
Sv: Dometic 2600

Hej , har sådan monterad i vår husbil och jag måste säga att jag är nöjd med den. Juni 2011-feb 2012 bodde vi i husbilen då vi renoverade ett hus och använde nästan uteslutande den som värmekälla , någon gång då och då fick
vi hjälpa till med alde pannan , största bekymmret som vi upplevde i början var ljudet men man vande sig snabbt vid det och det var inga problem att sova.

Har bara använt den för kylning i Sverige på sommrarna och då har den varit tillräcklig
 
Toppen