• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Domedic kylskåp Tvättmedel

Greger & Astrid

HBK Medlem
Inlägg
172
Kommun
Bjurholm
HBK-Nr
1123
Medlemskap
2024
Som ni har märkt så har vi köpt en ny Adriatic husbil. Nu när vi håller på att fylla skåpen med det som man kommer att behöva så låg det 2 plastskiver i ett av skåpen, verkar passa på ventilgallren ut på vägen. Är det någon som vet när man ska montera dom och vad är det bra för.

Glömde fråg om någon vet vad för tvättmedel som är bra utvändigt på bilen, Avfettning är väll inte bra för tätningar.

Greger Astrid

:santa-2-icon:
 
Senast ändrad:
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Domedic kylskåp Tvättmedel

Tvättmedel..du har rätt att man skall aldrig använda något avfettnings medel,annars säljer husvagns och husbils firmor ett tvättmedel som är alldeles utmärkt.Namnet är GLOBEX 80.
Mvh:)
 

Kallax

HBK Medlem
Inlägg
150
Kommun
Luleå
HBK-Nr
524
Medlemskap
2026
Sv: Domedic kylskåp Tvättmedel

När det gäller gallrerna så ska på utsidan när du t.ex tvättar bilen så du inte får vatten in.Sen fråga du tidigare om motor tempen. Jag har en Webastu dieselvärmare som
man kan köra när det blir kallare.Har testat ner till -12 och det blir behaglig värme när man kör bilen.
Hälsningar Kallax
 

Geje

HBK Medlem
Inlägg
147
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
1046
Medlemskap
2024
Sv: Domedic kylskåp Tvättmedel

De två plastskivorna ska enligt Dometics anvisning användas, När omgivningens temperatur faller under +8 grader Celsius ska vinterskyddet monteras.

Detta skyddar enheten från allt för kall luft.

Det rekommenderas också att vinterskyddet används om fordonet tas ur drift för en längre tid.
 
Toppen