• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dogue de Bordeaux

F

F.d. 11265

Guest
Hej alla djurvänner.
Är bara lite nyfiken på om det är någon här med husbil som även har en DdBx, Vi har en "liten" kille på 2 år som bara älskar att vara med på camping, lugn och fin och gillar att bara ligga o ha koll på allt som rör sig, vi har fått så mycket beröm från många olika människor på camping om att han är så lugn o fin och aldrig skäller.
Är nybliven medlem, ska bli spännande att hänga med här på HBK.
Ha en bra dag
 

Bilagor

  • badMalte.jpg
    badMalte.jpg
    64,7 KB · Visningar: 297
  • IMG_1287.JPG
    IMG_1287.JPG
    3,3 MB · Visningar: 0
F

F.d. 9520

Guest
Sv: Dogue de Bordeaux

ÅÅÅÅ vad söt! Vi har inte en sådan, men däremot en bullterrier. Funkar det bra med en så stor hund i bilen?
Hälsningar Ylwa, Tapio o Selma
 
F

F.d. 11265

Guest
Sv: Dogue de Bordeaux

Absolut, vi har en Moveoo P660, jag var först rädd att det skulle bli för trångt efter att ha haft en megastor husvagn, men det funkar jättebra, han har sin dyna under bordet och ligger där när vi kör, har köpt en dyna med memoryfoam för att han ska ligga mjukt, han är ju ganska tung, ca 60 kg.
Bullterrier är ju också mysiga, ses inte så ofta tyvärr.
 

Mini66

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Laholm
HBK-Nr
17309
Medlemskap
2024
Sv: Dogue de Bordeaux

Hallå govänner!!!

Behöver lite hjälp är på väg att åka en sväng Tyskland Scweiz Österrike,och ska ta med våran ena hund (Howavart)Lilleman Dvärgsnauzern får vara hemma har inte fått svaret på rabies provet än.<men är inte riktigt bekväm med tanken har inte varit iväg någån gång med hundarna utomlands,har inte tagit leptospiros vaccinet. ge mig lite tips och ideer ska man låta hundarna stanna hemma?:wideeyed:är här inne och skriver för första gången gubben har blivit medlem en mycket trevlig sida Kram
 

Jörgen

HBK Medlem
Inlägg
107
Kommun
Beziers
HBK-Nr
222
Medlemskap
2024
Sv: Dogue de Bordeaux

Hej,
Vi har tre stora hundar med oss i husbilen. En bordercollie och två wolfdogs och de stortrivs med husbilslivet. I år åker vi runt i Sverige men förra året var vi i Italien och alla tre var med. Det viktigaste är att ha alla papper klara så man kan visa upp hundpasset vid behov. Vi har aldrig behövt visa dem men alltid varit in i Lernacken och visat passen innan vi åkt tillbaka till Sverige.
Nästa år blir det nog ut i Europa igen och mot nya äventyr. Frankrike har vi förälskat oss i efter en tur dit 2007. De har fina ställplatser och de är väldigt lätta att hitta.:yes:
När det är som varmast på dagarna kör man ju och har airconditionen på så det fungerar utmärkt.
 
F

F.d. 11265

Guest
Sv: Dogue de Bordeaux

Om du åker utanför Danmark rekomenderas det varmt att ge lepto.vacc. innan du åker. jag arbetar på en smådjursklinik så jag utsätts ofta för frågan. vilket rabiesvaccin har dom fått? 1 eller 3 års, vissa länder är kinkiga med 3 årsvaccinet,bl.a. frankrike o spanien vad jag hört.
Det som är viktigt är avmaskningen, innom 10 dagar innan du kommer till Sverige ska han avmaskas med ett medel som tar dvärgbandmask hos veterinär.
Titta gärna på jordbruksverkets hemsida om gällande regler.
 

Mini66

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Laholm
HBK-Nr
17309
Medlemskap
2024
Sv: Dogue de Bordeaux

Tack Djuranne, vi har tre-års vacc. de har tydligen enats i hela eu att det skall gälla. Men om man skal ställa ut så kan vissa utsällningar kräva 1års vacc. så sa vår veterinär.
Ikväll skall vi ner till veterinären så att de får en dos av lepto vacc. bättre än ingen i alla fall. Nu packar vi för fullt imorgon bär det av till Rostock och sen vidare söder över.
Tack igen! :)
 
F

F.d. 11265

Guest
Sv: Dogue de Bordeaux

Lycka till och Trevlig resa, själv ska vi åka på 4 dagars valpträff i Kungsbacka
 
Toppen