• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

DNX 451RVS

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Inlägg
586
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021
Hej
Har ett problem,Jag ska uppdatera mjukvaran i en Kenwood DNX 451 RVS jag vet hur man laddar ner mjukvaran men problemet är jag har en Mac och jag kan inte packa upp zipfilen har försökt med en massa olika uppacknings programmen får det inte att funka.Så jag undrar om det måste var en Win dator för det ska funka.Den som vet hur man ska göra kan gärna ringa mej.
Dennis Eriksson 0706559047.
 

ingbe

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2024
Det låter lite märkligt att det skulle vara en zip-variant som inte en Mac klarar. Men det händer ju ibland att det smyger sej in små fel i filen vid nedladdning, så det kan vara värt ett försök med en ny nedladdning.
 

Jonas & Cina

FD HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4276
Medlemskap
2022
Hejsan
Det borde ju gå att packa upp zipfiler med Mac annars kan jag packa upp filen åt dig och dela de två filerna på Dropbox eller liknande. Filerna ska sedan läggas direkt under roten på ett usb som är formaterat med fat32..
 
Senast ändrad:

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
fick ni en lösning på detta? har hämtat hem filen packat upp den, monterar filen på ett usb minne, men kenwood bara läser usb minnet i oändlighet, har provat att flytta över bara filerna , alltså inte mappen som heter typ DNX_veriosn 1.5.0.
 

Emerson

FD HBK Medlem
Inlägg
255
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
27764
Medlemskap
2021
Hej, har precis uppdaterat firmware o DABfiler i e m utan problem på min 5160 modell. Har oxå Mac men där var inget problem att packa upp. Dock hämtade jag ner allt direkt på Samsung-plattan och la över på usb. Tänk på att du INTE har något mer på ditt usb än just uppgraderingsfilerna, inte ens ursprungskatalogen så du får dubbla kataloger med samma namn i olika nivåer. Systemet skapar i mitt fall automatiskt katalogen 'Lost.dir' men sånt och motsvarande måste bort som beskrevs ovan.
Missade själv detta ang katalogerna så det blev två startförsök men sen gick det klockrent.
 

kuaiLi

FD HBK Medlem
Inlägg
313
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
27671
Medlemskap
2021
fick ni en lösning på detta? har hämtat hem filen packat upp den, monterar filen på ett usb minne, men kenwood bara läser usb minnet i oändlighet, har provat att flytta över bara filerna , alltså inte mappen som heter typ DNX_veriosn 1.5.0.

Du måste formatera USB-minnet i FAT 32, så det är helt tom!
Tanka hem filen.
Packa upp filen direkt till USB-minnet.
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Japp hittade detta på nätet, måste fixa ett sd mini kort oxå då usb minnet med fat 32 inte kan ta hela kart uppdateringen!
 
Toppen