• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Djur man mött

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Djur man mött.

En film jag tog i Addo Elephantpark i Sydafrika häromåret. Vi satt inte i husbilen utan i en öppen jeep när denna bjässen kom. Kan lugnt säga att man är inte stor o man rörde inte en muskel när den passerade mellan vår o bakomvarande bil. En mäktig upplevelse.
[youtube]86Bgu_SPwoo[/youtube]

https://www.youtube.com/embed/86Bgu_SPwoo?hd=1&vq=hd1080&rel=0
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.705
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Sv: Djur man mött.

Man behöver inte åka långt för att möta djur som sällan ses. Under de år som jag arbetade på nätterna och då vistades en del i skogarna såg jag vid tre tillfällen mård i vilt tillstånd.
Jag har senare fått veta att det är mycket ovanligt att få syn på en vild mård eftersom de lever uppe i träden och endast rör sig nattetid.
Jag har naturligtvis inget foto på dem.
 

KOKKAKI

HBK Medlem
Inlägg
450
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
9452
Medlemskap
2025
Sv: Djur man mött.

Dom här två Gento/Åsnepingvinerna som tvättar fötterna i isvatten mötte vi på våra vandringar nere på Antarktiska fastlandet.

Pälssälar gäller det att hålla rejält avstånd till dom är väldigt ilska.

Hakremspingvinernas vingar duger inte till att flyga med, men i vattnet är dom utmärkta farthållare.
 

Bilagor

  • Kort 1 099.jpg
    Kort 1 099.jpg
    1,5 MB · Visningar: 4
  • Kort 1 246.jpg
    Kort 1 246.jpg
    3 MB · Visningar: 4
  • Kort 1 257.jpg
    Kort 1 257.jpg
    3,3 MB · Visningar: 3

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Djur man mött.

Tror inte det är många som gosat med en sådan här. :)
Säger bara som med djur som med människor det handlar om bemötande. :)

En skunk, en sådan där liten rackare blev vi kompis med när vi övernattade i North Rim Lodge Grand Canyon. En trevlig krabat som gillade att gosa men det gällde att se upp så den inte vände rumpan till vilket som tur var inte hände.

Bennie
 

KOKKAKI

HBK Medlem
Inlägg
450
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
9452
Medlemskap
2025
Sv: Djur man mött.

En Sjöleopard på väg intill gummibåten den vill låna Kleenex. En sjöleopard som fångat en pingvin slår pingvinen i vattenytan så den åker ur skinnet sedan är det bara att äta skinnfritt. Detta är inga gosedjur dödar en människa på bara någon sekund.
 

Bilagor

  • 526. Kleenex please.jpg
    526. Kleenex please.jpg
    6,9 MB · Visningar: 9
Toppen