• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

"Dit åker vi inte"

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.551
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Jag tycker det är smart av Danmark. På ett relativt enkelt sätt så ser man till att majoriteten av dom som t.ex. arbetspendlar till Danmark kan komma in och jobba men man stänger ute den stora massan med turister från övriga Sverige.
Arbetspendlingen har varit tillåten hela tiden som jag förstått.
 
R

RobbeS

Guest
Jag tycker det är smart av Danmark. På ett relativt enkelt sätt så ser man till att majoriteten av dom som t.ex. arbetspendlar till Danmark kan komma in och jobba men man stänger ute den stora massan med turister från övriga Sverige.
Låter som en vettig kompromiss istället för att ha helt stängt om man är orolig för att smittan skall komma in okontrollerat.

Jag känner mig inte diskriminerad och så länge vi får hantera pandemin på vårt sätt i Sverige tycker jag att danskarna kan få hantera den på sitt sätt i sitt land.

Men har de utbildade inte konstaterat att den största smittspridningen sker i hemmet, på arbetsplatserna samt i kollektivtrafiken. Vore ju smartare då att förbjuda arbetspendling från närliggande svenska regioner och öppna upp helt för turister från övriga landet :)
 

Nenne

HBK Medlem
Inlägg
182
Kommun
Nybro
HBK-Nr
191
Medlemskap
2024
Dansk filosofi:
Kom hit men du måste stanna i minst 7 dagar. (Smart med tanke på smitta)
Du får passera om du har en bokning i Tyskland.
Du får inte åka till till Tyskland och återkomma samma dag.

Här i Kalmar län ser vi danska bilar dagligen.

Danmark går från klarhet till klarhet :)
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Ja och danskarna skrattar åt oss svenskar som tror vi kan och vet bättre än alla andra hela tiden...
Danskarna bestämmer över Danmark så det är bara för oss att gilla läget. Ville dom inte ha turister från Sverige under en period så får vi respektera det beslutet och utgå från att dom vet själva vad som är bäst för Danmark.
 
Toppen