• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Disk

F

F.d. 8126

Guest
Såg den fina lösningen med olika pumpflaskor. Gäller ju att inte få för mycket vikt osv. Och att se trevligt ut.
Jag har sedan flera år två bestickkorgar, fyrkantiga i plast. Tyvärr har jag inte hittat några sådana nu - de är i behov av att gå i pension. I den ena förvarar jag diskmedel, propp, diskborste och trasa. Den står tillsammans med den andra, där jag lägger smutsiga bestick, i diskbaljan. På så sätt har jag allt samlat och slipper upptäcka att jag har glömt något. Diskar jag "hemma" så är det ju inte några problem.
Men ett problem som jag inte löst är hur jag ska förvara den disktrasa jag vill ha framme - vid diskbänken. Vi har nämligen inte så lätt att sätta upp en korg eller liknande. Finns inte utrymme till det. :wink:
 
F

F.d. 3297

Guest
Sv: Disk

Bestickkorgarna för disken var en fin ide.

Pröva ett IKEA-räcke för att hänga upp köxgrejor med lösa krokar,
räcket är helfint att hänga upp köxgrejorna på.

Utan krokar så behöver du bara krama/vrida ur trasan och hänga upp.
Nog går det att hitta utrymme för några räcken?

frugan måttade och sydde upp några "mammor" som numera sitter
över kortändarna på långbänken.
Tyvärr så har hon pippi på att fylla dem med halvlästa veckotidningar.

Bortsett från tidningarna bjuder jag på den iden. :oops:
 

Bilgrun

HBK Medlem
Inlägg
87
Kommun
Piteå
HBK-Nr
3701
Medlemskap
2024
Sv: Disk

Jag har satt upp en "Kluring"- en liten rund svart sak som man bara trycker fast disktrasan i. Fungerar perfekt, tar liten plats och trasan torkar upp snabbt. Jag tror att den finns på Designtorget men även på andra affärer typ köksbutiker.
Hälsn Bilgrun
 
F

F.d. 50101

Guest
Sv: Disk

Denna använder vi supper bra tycker vi. Bara att fylla på när diskmedelet tagit slut

Finna att köpa i de flesta affärer


  • Diskborste med svamp
  • Handtaget fungerar som en behållare för diskmedel. Lagom mängd diskmedel kommer ut i svampen vid...
 
Toppen