• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

ding dong larm

F

F.d. 11293

Guest
Grannen har haft påhälsning av tjuvar som rensade rätt rejält :eek:, då funderade jag på en sak som kunde skydda plasen där man bor på, man kan sätta upp en sådan där sak som sitter i dörrarna i en del affärer, när man går in så säger det ding dong.
det är en ljusstråle som lyser på en reflex o när den strålen bryts så säger det .... .....

Är det någon som vet vad detta heter eller var man köper detta?

Jag hade tängt att sätta detta ute, så när en bjuden eller objuden gäst passerar detta så ringer det till inne i huset.
Det kanske fungerar att ha som larm inne i en husbil också.
:santa-4-icon:
 
T

TonyR

Guest
Sv: ding dong larm

Har använt detta från www.conrad.se i över ett år och det har fungerat bra . en och annan katt har dock fått en att stiga upp men jag tror det överväger känslan av att få ha grejorna i fred.
MVH
TonyR

Trådlös övervakningsdetektor

CONRAD_FL.EPS.gif
pixt.gif

pixt.gif

Bilder: 1 Förstora bildTrådlös övervakningsdetektor

Du får trådlös information via radio inne i huset när en person beträder din egendom. PIR- rörelsedetektorn aktiverar inte bara radiomottagaren utan kan också tända en ansluten lampa. Radiomottagaren är mobil och kan anslutas överallt i huset till ett eluttag. Den informerar dig antingen med gonggong- eller larmton.
ampel_gruen.gif
Artikelnummer: 612626
Finns i lager
Pris: 409:00 SEK
Pris inkl moms, exkl frakt.

Bruttovikt: 573.00 g

Antal:
versandkostenfrei.jpg

pixt.gif
Utrustning:
  • Trådlös rörelsedetektor med 1000 W brytareffekt Trådlös mottagare med gonggong och larmsignal
Tekniska data:
Mått-Registreringsvinkel45 °Radiofrekvens433Räckvidd (max.)PIR-Reichweite: 6 m, Funk-Sende-Reichweite: 25 mStrömförbrukning (viloläge/utlöst)Bewegungsmelder: 4,5 mA, Empfänger: 15 mADriftspänning230 V/50 Hz
 
F

F.d. 10180

Guest
Sv: ding dong larm

Grannen har haft påhälsning av tjuvar som rensade rätt rejält :eek:, då funderade jag på en sak som kunde skydda plasen där man bor på, man kan sätta upp en sådan där sak som sitter i dörrarna i en del affärer, när man går in så säger det ding dong.
det är en ljusstråle som lyser på en reflex o när den strålen bryts så säger det .... .....

Är det någon som vet vad detta heter eller var man köper detta?

Jag hade tängt att sätta detta ute, så när en bjuden eller objuden gäst passerar detta så ringer det till inne i huset.
Det kanske fungerar att ha som larm inne i en husbil också.
:santa-4-icon:
Sätt upp halogen lampa med röresd. rikta lampan så lyser upp husbilen
Barbel
 
T

TonyR

Guest
Sv: ding dong larm

Använder även halogenlampa med inspelning som jag har hittat på www.conrad.se .

Har ett flertal sådana uppsatt i trädgården och har efter 1 år fått reda på vems hund som uträttar ärende i min trädgård och har konfronterat berörd granne om det och fick en rejäl ursäkt och en flaska whiskey , Sedan dess så har grannen fixat sitt staket och vi är fortfarande goda grannar .

MVH
TonyR

pixt.gif

Bilder: 1 2 3 4 Förstora bildÖvervakningskamera med strålkastare och rörelsesensor

Kompakt CMOS-färgkamera med integrerat bildminne och strålkastare. Beroende på upplösning och SD-kortstorlek kan upp till 2560 bilder eller upp till 512 minuter spelas in. Välj om bilderna ska sparas manuellt eller först när en rörelse registreras. Uppspelningen sker via USB 1.1-anslutning till vanlig dator med USB-gränssnitt eller genom att sätta in SD-kortet i kortläsarenheten på en stationär eller bärbar dator. Den inbyggda rörelsesensorn registrerar ett område på 52° med upp till 9 meters avstånd. Exakt justering av tidsinställning och ljusavkänning med två inställningsknappar.

Data spelas över vid fullt minneskort.
ampel_gruen.gif
Artikelnummer: 750987
Finns i lager
Pris: 1.495:00 SEK
Pris inkl moms, exkl frakt.

Bruttovikt: 1450.00 g

Antal:
versandkostenfrei.jpg

pixt.gif
Utrustning:
  • Bild- och videoupptagning USB-gränssnitt SD-kortplats
Tekniska data:
Mått(BxHxD) 185 x 265 x 130 mmUtförandeFärgUpplösningBild 1600x1200 pixlar och 1280x1024 pixlar · Video 320x240Bildsensor1/3" CMOSLjuskänslighetinställbarDrifttemperaturområde-10 - +40 °CKapslingsklassIP44Driftspänning230 V/AC
I leveransen ingår:
  • <LI class=default_list_li>Kamera med strålkastare och rörelsesensor <LI class=default_list_li>USB-kabel <LI class=default_list_li>Programvara
  • Bruksanvisning.
Utrustning:
  • <LI class=default_list_li>SD-kort upp till 1 GB <LI class=default_list_li>LCD-statusdisplay <LI class=default_list_li>16 MB integrerat minne <LI class=default_list_li>Bildupplösningar 1600x1200 pixlar och 1280x1024 pixlar <LI class=default_list_li>Videoupplösning 320x240 <LI class=default_list_li>Kameraöppningsvinkel 48° <LI class=default_list_li>500 W strålkastarlampa
  • USB 1.1 gränssnitt.
 
Toppen