• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dimmer för LED-belysning

Frykis

HBK Medlem
Inlägg
105
Kommun
Västerås
HBK-Nr
6732
Medlemskap
2024
Jag tänkte montera en dimmer i bilen för att kunna dämpa belysningen. Som det är nu så är det mest som en arbetsbelysning. Min undran är när jag kopplar in dimmer måste jag då dra minuskabel från dimmer till belysningen eller räcker det med plus och minus in till dimmer och bara plus från den? Minus har ju belysningen redan. Hoppas ni förstår min fråga. Tack på förhand.
 

ingbe

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2024
Det blir en gissning från min sida: minus går rakt igenom dimmern. Det borde gå att kolla med en ohm-meter på dimmern för att se om det är 0 ohm mellan in och ut. Eller bara koppla in som du tänkt och se att det fungerar :)
 

Västkustcamparen

HBK Medlem
Inlägg
1.137
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2024
Den dimmer jag köpte till innerbelysning, som funkar bra, kräver att både plus och minus går via dimmern.
Har dimmer anslutning för plus och minus både in och ut ska den nog kopplas så.....
 
Toppen