• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Digital TV

F

F.d. 4006

Guest
Har imp en husbil från Tyskland, utan problem. På bilen är det monterat en antenn Caro
med digitalbox. Problemet är att jag inte får in några svenska kanaler. Har hört att man måsste byta boxen till en svensk och därmed följer kostnader för abonomang och kort.
Allternativt köpa en vanlig antenn och montera. Men eftersom det redan finns en antenn
tycker jag det är onödigt. Är det någon som vet?

Thomas o Karin

HBK Medlem
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
6008
Medlemskap
2026
Sv: Digital TV

Hej det , finns ju den möjligheten att tex bara ta abonnemang över sommaren, vi har boxer både i hb´n och hemma så vi tar bara kortet med oss när vi skall iväg

/Thomas

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Har imp en husbil från Tyskland, utan problem. På bilen är det monterat en antenn Caro
med digitalbox. Problemet är att jag inte får in några svenska kanaler. Har hört att man måsste byta boxen till en svensk och därmed följer kostnader för abonomang och kort.
Allternativt köpa en vanlig antenn och montera. Men eftersom det redan finns en antenn
tycker jag det är onödigt. Är det någon som vet?

Hej

Finns det plats för ett kort i mottagaren. Det fanns plats för 2 kort i den vi köpte från Tyskland (Teleco). Vi skaffade Canal Digitals Depositionskort och sedan sökte vi in Sateliten Thor. Kan nu se Svensk TV ner till Österrike.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det finnes 2 generasjoner Caro digitalbokser. Se om det er en åpning ca 1cm bred og 5 lang på forsiden av boksen. da kan du skaffe et kort fra Canal digital og en Conax CA modul og får samme løsning som Frankia har.

Er det en eldre Caro så er saken en annen, der fantes det 2 modeller av boksen - desverre var det ikke mange i Tyskland som kjøpte den med plass for CA Modul. Hvordan du evt oppdaterer en Digitalboks fra Ten-Haaft står i endel andre tråder her på forumet - søk etter Oyster somi dag bruker samme boks som Caro, tidligere var det noe forskjell.

Bumse

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
359
Medlemskap
2025

Vet någon hur det ser ut med MPEG2 resp MPEG4 ute i Europa ?
Klarar en MPEG4 mottagare även MPEG2 ?
Tvärtom går det ju inte, har jag förstått.
Är bara intresserad av det fria digitala marknätet i olika länder.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Også besvart i en anne tråd i dag, MPEG2 er et subsett av MPEG4 så for de frie kanalene skal det ikke finnes problemer.

Bumse

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
359
Medlemskap
2025
Tips på DigitalTV

Är det någon som hittat en liten plattTV som går på 12 v och klarar MPEG4 ?
Tacksam för tips !

F

F.d. 25366

Guest

Har precis i dagarna fått hem en 19" "platt tv" från netonnet.se som är en "Andersson" LCD tv med inbyggd digital TV (MPEG2/4) & DVD samt husvagnsantenn och 12 V kabel till Tv ingår, kitet kostade 2090 kr. Har man antenn och 12 V kabel så går det att beställa utan och då kostar det 1690 kr.

Har bara testat Tv:n inne i huset (antennen utanför) och det är en klar och fin bild.

Toppen