• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Digital-antenn?

Chris o Benny

HBK Medlem
Inlägg
383
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
729
Medlemskap
2024
Vilken digital-antenn skall man köpa? Är det någon som har erfarenhet av vad som är bra och lätt att använda. Är exempelvis de rundstrålande bra? Frågan ställs efter en helg utan tv pga dålig signal. Jag har en gammal antenn som på papperet skall fungera även för digitalt bruk. Hälsningar LMCbery.:mad:
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Digital-antenn?

Vi köpte en på Kjell&co, kostade väl ca 1500 har jag för mej, antennförstärkare ingick. Den fungerar utmärkt till Boxern.
 

Tommy

HBK Medlem
Inlägg
191
Kommun
Håbo
HBK-Nr
515
Medlemskap
2024
Sv: Digital-antenn?

Hej!
Jag har en Hallo boxerantenn, fungerar bra. Fungerade även i Tyskland och Tjeckien i somras.
Hälsningar
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Digital-antenn?

:cool: Hej LMCbery, det här med antenn kan man diskutera länge om, men jag köpte en antenn som heter SUPER NOVA som saluförs av Kell och Kompani.
Jag har använt antennen sen i våras och kan väl säga så här, var jag en har provat så får jag bild på TV-n den kan verka dyr i inköp MEN, mitt råd till dig köp EN antenn som funkar och inte flera billiga, för till syvenden och sist det är att kunna se tv var du en befinner dig som räknas.
Hoppas att mitt råd kan hjälpa dig i valet av Antenn.
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Digital-antenn?

:cool: Hej LMCbery, det här med antenn kan man diskutera länge om, men jag köpte en antenn som heter SUPER NOVA som saluförs av Kell och Kompani.
Jag har använt antennen sen i våras och kan väl säga så här, var jag en har provat så får jag bild på TV-n den kan verka dyr i inköp MEN, mitt råd till dig köp EN antenn som funkar och inte flera billiga, för till syvenden och sist det är att kunna se tv var du en befinner dig som räknas.
Hoppas att mitt råd kan hjälpa dig i valet av Antenn.

Japp det var så den heter. Lätt att montera också om du har en antennstång på taket, alla sladdar och kontakter följer med samt en begriplig beskrivning till hur du skruvar ihop det hela. Jag är lite osäker men jag tror att antennförstärkaren enbart går på 220 volt. Men vi kör bara tv på 220 då vi antingen är uppkopplade på stolpe eller har elverket igång, går annars även på en konverter.
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Digital-antenn?

Har också en SuperNova som jag är mycket nöjd med men den kostade "en slant".

Hade tidigare en Reflect, kostar runt 400kr, men den var jag inte nöjd med.
Reflect-antennen fungerade hjälpligt i den analoga världen även om bilden ibland var skuggig och grynig. I den digitala världen har man antingen en kanonbild, en bild med avbrott och mosaik eller också ingen bild alls.
Där hjälper SuperNova om inte läget är helt hopplöst dvs total signalskugga.
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Digital-antenn?

Hej vänner, har suttit och läst era inlägg som är mycket intressanta.
Vi kommer att investera i en Supernova eller vad den nu hette (1499:- på Kjell & Co).

Vi har ju ett tak som man kan fälla upp och man undrar då om man kan använda Antennen som "bordsantenn".

Är det någon som har några synpunkter på detta? Frågas-- Kom--?

Hls kurt.b:confused: ;) :D
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Digital-antenn?

Ja du Kurt.. Då får du nog ha ett rätt stort bord i bilen, risk är att ni själva inte får plats då. Nej den bör nog sitta på taket men du bör säkert kunna fixa till nåt fäste att sätta dit den på med en skruvtving eller dylikt, sladden kan du ja dra genom dörrspringan.
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Digital-antenn?

Tack Roberth, det var mycket vänligt av dig. Ber att få återkomma till Dig när våran bil har blivit friskskriven.

Just nu så är den sjukskriven för växellådan.

Hls kurt.

;) ;) ;) ;) :D :D :D :D
 

Chris o Benny

HBK Medlem
Inlägg
383
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
729
Medlemskap
2024
Sv: Digital-antenn?

Nu funkar det!!!

Tack för alla tips om antennen. Idag har vi varit på Torps köpcentrum utanför Uddevalla, där Kjell och Kompani öppnat en ny butik, och införskaffat en Super Nova-antenn för 1499:-.
Jag har monterat den ikväll och testat - superbra bild direkt, fick till och med in Värmlands Nytt här i Bohuslän. Ringde runt lite först innan jag såg att Kjéll och kompani fanns här och samma antenn var 1000:- dyrare på de andra ställena. Så än en gång stort tack från en nöjd
LMCbery:D
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.833
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Digital-antenn?

Jag frågade inte på Husbilsklubben.se först utan trodde jag visste bäst själv!
Har köpt 4 odugliga antenner som bara fungerar där mottagningen är väldigt bra.
En rundstrålande (500:),en Biltema(125:),en HusvagnSvensson(499:) o en som skulle vara fantastisk(399:).
Alla för campingutförande förståss!!
Nu kommer jag att falla till föga och köpa den SuperNova jag givetvis skulle köpt från början.

Men vi har ju förstås läst en massa bra böcker i stället så man kanske inte behöver någon antenn???
 
Toppen