• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dieselpris

mrob

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Ale
HBK-Nr
39683
Medlemskap
2024
Sverige har numera billigast diesel - med ÅFA
Hej! Vad menas då med rabatt? Vi får 50 öre rabatt med PREEM mastercard, men jag kan inte se någonstans vad vi har för rabatt med SÅIFA. Någon som har ett svar på det? //Marie
 

mrob

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Ale
HBK-Nr
39683
Medlemskap
2024
Varför det? Priset på ÅFA blir ju oftast lägre.

Ps. Jag undrar också varför du inte tackade mig. Det var jag som var först att svara på din fråga. ;)DS
Förlåt, förlåt -inte lätt att följa. Men tack!:applaus:
 

PL 8

HBK Medlem
Inlägg
774
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2024
ÅFA-rabatten är betydligt mer än 25 öre/liter. Den räknas på ett veckopris som gäller måndag till söndag. Veckopriset minus rabatt blir oftast det lägsta priset jag hittar. Men kan ibland bli högre än vissa mackar vid t ex priskrig. Då tankar jag där istället.
Men 25 som du hänvisar till är i alla fall fel.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
4.425
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Rabatten är 1:11 kr/liter på Diesel räknat på Såifas listpris som fastställs varje måndag och sedan gäller en vecka. Igår, söndag 16/6, tankade jag båda bilarna fulla för 16:53, vilket då var 1:11 lägre än listpriset som faställdes måndagen den 10/6. Visst kan priserna flukturera vid pump, men rätt använt är våra ÅFA/Såifa priser hos Preem svårslagna.
 

PL 8

HBK Medlem
Inlägg
774
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2024
Jajamen, och vill man ha redan på rabatten så blir man medlem och får reda på vilken fin förmån man har.
Visserligen är texten om förmånen endast för medlemmar. Men varje vecka publiceras veckans pris i en tråd som är öppen för alla. Och rabatten diskuteras i många trådar, bl a några inlägg upp. Så det är ingen hemlighet.
 
Toppen