Tar upp den här tråden igen eftersom jag vill dela med mig av resultatet av tillsatsmedlet jag provade. Besökte dottern i Mellansverige för ett par veckor sedan och eftersom det var en längre tur med mer förbrukning än en tank passade jag på att slå i en flaska tillsatsmedel när jag tankade fullt. Visst blev det skillnad som
både jag och frugan märkte när vi turades om att köra. Till saken hör att jag inte sa något till min fru om tillsatsmedlet, jag ville få hennes reaktion om hon märkte skillnad. Konstigt tyckte hon , bilen verkar "piggare". Och visst blev den det, känns tydligt på accelerationen. Som när när man accelererar lite inför en uppförsbacke, svarar mycket bättre på gasen och lite allmänt piggare. Känns tydlig skillnad i stadskörning och och att komma i väg efter stopp.
Nu ska ni ha klart för att jag vid min ålder hört så mycket fejk och fin reklam som förvandlar skit till guld, så man ifrågasätter och tvivlar på sanning och det som verkligen fungerar. Tvivlade även på tillsatsmedlet men det har utan tvekan gjort resultat på vår gamla Hobby 670 / Ducato 2.8 id TD från 2000. Hur bränslesystemet såg ut innan kan man bara gissa, har kanske aldrig varit något tillsatsmedel i systemet. Det fungerade bra på vår gamla bil, om det sen ger effekt på andra bilar beror förstås på ålder, miltal och hur välskötta bränslesystem man har. Det tillsatsmedel jag använde var STP Ultra 5 in 1 Diesel System Cleaner men det finns säkert andra som fungerar bra.