• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Diamantvax

lars o margareta

FD HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Om jag säger Diamantvax ,till husbilen årsm 2011 , vad har ni därute för synpunkter o erfarenhet av denna ? hälsningar Lasse

lars o margareta

FD HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Diamantvax

ingen som provat ?? funnits på mässor o marknader i 30 år minst har själv använt på PB; nån gång men minns inte resultatet Hälsningar Lasse

brogu

HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2026

Lättanvänt, speciellt på icke släta ytor.
Lägga på på fuktig yta och torka av efter 30 minuter.

Ska väl göras 2ggr/år.

/Gunnar (som är urdålig på biltvätt och hatar vaxning - då är Diamant ok)

lars o margareta

FD HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

Brogu ; precis! det var det ja frågade om ,tänk om alla kunde läsa rätt , tack för att du kunde, hälsningar Lasse

Senast ändrad:

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2025

Jag har använt ett antal flaskor och är nöjd. Enkelt och smidigt att använda och resultatet blir mycket bra. De svarta sträcken går enkelt bort med lite lätt gnuggande med diamantvax.

/Per

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Kenth!
Frågan var Diamantvax.
Det är en väldig skillnad mot lackförsegling.

Om jag nu fattat det hela rätt...:confused:

/Gunnar

Hur skulle jag kunna fatta det??? Jag är så himla lat så varför göra något två ggr/år när man kan göra det var sjätte år. Det var där det låste sig i huvet. :)

Har Diamondbrite i toan och vasken och behöver aldrig använda borsten. :)

Brogu ; precis! det var det ja frågade om ,tänk om alla kunde läsa rätt , tack för att du kunde, hälsningar Lasse

Det är inte bara läsningen som spelar roll - man ska fatta varför man ska jobba så mycket också. :)

Curt & Anna-Lena

FD HBK Medlem
Kommun
Myresjö
HBK-Nr
669
Medlemskap
2022

Diamantvaxet är mycket enkelt att använda och resultatet är väl bra. Ett problem finns dock. När det regnar så löser en del av vaxet upp och vindrutan blir ganska full av vita prickar. Har man dessutom som vi svarta plastskärmar fram på bilen får man räkna med att dessa blir grådaskiga och behöver tvättas ofta.

lars o margareta

FD HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

Tack för det Curtan m fru, men plastdetaljerna kan man väl hoppa över o använda annat till dom ?? hälsningar fr Hälsingland PS ja provade på en del av bilen ,det syntes en väldig skillnad och vattnet bara försvann när jag provspolade, så det blir nog Diamant till vårenDS

Toppen