• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Detleffs RT 6844 tips o råd?

F

F.d. 7621

Guest
Vi är inne på vår andra husbil på 5 år en Detleffs RT 6844 -06:a.
Jag vet att HBK inte är en märkesklubb. Det var bl.a. därför vi blev medlemmar. Dock kan det vara av intresse hur ni andra, som äger samma bilmodell eller en snarlik, har löst vissa praktiska saker. Man kan ju undra ibland om de som konstruerar och ritar bilarna själva levt i husbil. Ett par triviala frågor är: Placering av soppåse (som man inte satt in som standard), var gömmer man skor som man använder "just nu"? Tror att vi är många som suger i oss goda råd av alla slag.
Har någon några bra tips typ:"Kom-ihåg-att" vid vinteruppställning?
Detta är mitt första inlägg och jag läser med intresse alla trevliga och rådgivande inlägg.

Rolf 897

F

F.d. 1825

Guest
Sv: Detleffs RT 6844 tips o råd?

Hej vi har en likakadan bil fast en 07:a, vi har ett litet skåp under kylen som vi satt halksydd i så där staplar jag våra 4 par skor som vi använder. Sopproblemet har jag inte kommit på någon bra lösning på har för tillfället en liten hink som vid färd står under bordet bakom förarstolen sen när vi står still står den i köket.
MVH Ramona

F

F.d. 209

Guest

Vi har en Dethleffs Esprit RT 6844 -07, som nu gått nästan 800 mil. En del skor förvaras i skåp under kylen. Håller med om att det skulla behövas ett skofack under sidosoffan på sätt som finns i andra som vi haft. Vi har en blå sopburk med tramppedal, som står på golvet. Har haft burken bakom passagerarstolen, men där står nu extrabatteriet, som via omvandlare till 220V levererar ström till dator och skrivare mm. Har därför ställt den invid sänggaveln. Sopburkar, som vi haft på insidan skåpdörrar tidigare, har ofta varit för små.
Bortsett från dessa detaljer känns RT 6844 genomtänkt och känns ombonad och trivsam. Vi har haft några husbilar tidigare.
AEJ 432

Knerten

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
180
Medlemskap
2026

Hei!
Vi har en 06 Dethleffs RT 6844 som vi er veldig fornøyde med.

Vi har skoene i skapet under kjøleskapet og en pedal-søppelbøtte som står fritt ved kjøleskapet/sengeenden. Det fungerer fint.

mvh
Knerten

F

F.d. 7621

Guest

Tackar er som gjort inlägg i det som verkar vara ett gemensamt och nästan omöjligt "problem" att lösa. I övrigt är bilen väl genomtänk och ribb-bottensängen är utomförträffligt skön att sova i. Har lite gnissel i överbyggnaden vid förarplatsen, där plast möter förarhytten. Någåt botemedel?

Toppen