• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dethleffs -90 Fönster

F

F.d. 50012

Guest
Är det någon som vet var man kan köpa ett nytt "Fönster/ljusinsläpp" till framsidan alkoven på en Dethleffs alkov 1990 års modell. Vårt håller på att falla i bitar och tänkte först bara klistra på en folie men tror att det vore bättre byta ut det.

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Dethleffs -90 Fönster

Hejsan Bertil, troligen inte billigast, men säkert enklast om det går.
Tumbo har reservdelsförsäljning till Dethleffs. Här har du sidan där man kan beställa delar, eller ring till dem, så kan de nog fixa om det finns att få tag på.

Tumbo Husvagnar & Husbilar > Reservdelar

Nästa alternativ är ett nyare fönster, helst lite större så man får såga upp hålet lite och förstärka kanterna mellan ytterplåten och innerskivan med en ny färsk ram så man kan få dit ett nytt fönster på bästa och tätaste sättet, för det sitter ju lite utsatt.

Lycka till. M.v.h. JANKRO.

F

F.d. 50012

Guest

Jag ringde en Dethleffsfirma i Sverige, dom skulle ha närmare 5000:- för fönster och list! Kollade med en tysk firma, där kostar samma grejor 1740:- om det är med eller utan tysk moms vet jag inte men momsen där är 20% då hamnar jag straxt över 2000:-. Varför är det på detta viset tro. är svenska leverantörer för giriga eller varför denna skillnad?
det är ingen lagervara i Sverige så dom har ju inga sådana kostnader att skylla på. Lite fraktkostnader tillkommer förstås men det förklarar inte skillnaden.

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Hejsan igen. Hoppas det löser sig och du får dit ett nytt fönster på bästa sätt.
Ja det är något underligt som händer med prissättningen på mycket, när svenska handlare skall sälja grejer och delar. Ofta verkar det vara fantasin som sätter priset och inte inköpspriset.
I förrgår så fingrade jag på en backkamera hos en husbilsfirma.
Den är bra och har ett lågt pris, bara 3.900:- fick jag höra.
Anledningen att jag fingrade på den var att den var indentisk med den jag köpte på eBay för ca. 400:- :D. Men det orkade jag inte börja diskutera med försäljaren.

Prissättningen funkar väl tills allt flera börjar handla på internet och då struntar i det svenskprissatta alternativet.

Lycka till med fönstret.
M.v.h. JANKRO.

Toppen