• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Det vanligaste felet....

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Det vanligaste felet....

Den vinylen finns i alla färger. Den är kanon... Men beställ rätt färg.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.186
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: Det vanligaste felet....

Tack för bilden Kenth... Är det ett kar som du själv har gjort.? i så fall har du lyckats bra med jobbet :yes:

Efter att ha tittat lite på Youtube om Wrapning så förstår jag att det finns minst tre olika typer av film
1 Den man använder bl.a en vätska med alkohol i där man sprutar vätskan på bilen och sen applicerar filmen... sen sprutar man på filmen när man bearbetar den
2 3m:s film som har skyddspapper på baksidan som man tar bort vid montering.... sen är det bara att arbeta ut filmen, kan ibland behöva en värmefön...tror att man behöver prima här så att den fäster ordentligt
3 en film som är självklistrande och som man bara arbetar ut tillsammans med en värmefön.....
Sen finns det olika typer av film.... några med luftkanaler i så att den är lätt att applicera, sen finns det en film som har klister inbyggd i små små blåser på baksidan.... när du sen stryker över filmen med skrapan så punkterar du blåsorna och limmer kommer ut....
Nu undrar jag om någon vet vilken film som är lättar att applicera.... inte i en enda av de filmer jag tittat på ser man hur de gör i ett innerhörn..... men hörde att den film som man bara använder fön och skrapa till har en töjning på ca 140%.... att filma karet verkar ändå enklast och snabbas.... jag behöver inte ens ta ut det.... och om ryggen bråkar kan jag ju lägga en film om dagen då jag tänkte lägga 3 lager så som SicMacLine informerade om....
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Det vanligaste felet....

Kul att du är noga.

Men att täcka sprickorna löser problemet. Mitt förslag. Lägg två bottenlager och det 3:e går upp på balj väggen. Problemet är att det kommer att glipa i varje hörn. Så efter det lappar du med en horisontal remsa runt om.

Bara ett förslag
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Det vanligaste felet....

Njää!

Det var ju en firma som gjorde jobbet åt mig. Dom använde värmepistolen för ojämnheter. Dessutom tror jag att räfflorna bidrar till hållfastheten.

Lycka till.
 
Toppen