• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Det ultimata sättet att slippa möss i husbilen.

Riviera

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2026
Förra vintern tog vi minst 20 möss i fällorna i vårt fritidshus. Misstänkte att de tog sig in genom golvet från torpargrunden, men allt sökande efter hål har varit resultatlösa.

I vinter inga (såhär långt).

I höstas såg jag rent tillfälligtvis att en stor snok försvann in under fasadpanelen.

Alltså, skaffa en snok och släpp in den i husbilen. Får dock ske under största sekretess då snoken är fridlyst. Men om den frivilligt tagit sig in så kan den väl få bo där över vintern.

För säkerhets skull så skrivs detta "Under Markisen" som tillåter lite lättare teman.

Alltså, skaffa en snok och släpp in den i husbilen. Får dock ske under största sekretess då snoken är fridlyst. Men om den frivilligt tagit sig in så kan den väl få bo där över vintern.
Eftersom snokar är fridlysta, vad tror du då i stället om en liiiten rar pyton som räknas som husdjur, även om det kan bli tekniska problem med värme luftfuktighet m.m. om den skall vakta husbilen en hel vinter. Med tropisk miljö i husbilen så blir väl kanske mössen ännu mer intresserade dessutom.... och ormen övergödd och slö..... Nej funkar nog inte :(.

M.v.h. JANKRO.

Tropisk miljö i en husbil med minusgrader ute låter som en bra grogrund för mögel. Ur askan i elden således!

//Michael, medlem

Tillbaka
Toppen