• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Det som inte fick hända...

noynoy

HBK Medlem
Inlägg
475
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2024
Hej alla Husbilsägare,

I går när jag åkte ut till våran husbil som vi har uppställd på Slagsta Marina för att besikta den hos bilprovningen så upptäcker jag att ngn har stulit avgassystemet .Man har alltså kapat av systemet efter andra ljuddämparen.
Och fram till grenröret ”där i mellan sitter katalysatorn” det var förmodligen den dom ville åt. Har pratat med ansvarig på hamnkontoret hur det är möjligt att ngn eller ngr kan ta sig in då det är övervakat.
Och stängsel som är ett par meter höga med taggtråd och en grind som vi låser. kanske kan det vara det nycklar ute på vift.

Nu står våran husbil på verkstad för reparation och jag kan säga att humöret inte är på topp .
Så ni alla som förvarar eran husbil på Slagsta Marina åk ut och titta till eran bil.

Önskar vi kunde hitta en annan plats för bilen för vintern...

/Noynoy
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Det som inte fick hända...

Fy faen rent ut sagt att man inte kan få ha sina saker ifred ens när den står inne i ett låst utrymme. Kanske ska vi vara glada att vår husbil står på tomten bredvid huset. Då har vi den ständigt under uppsikt.
Jag lider med er.
Gunilla
 

LasseG

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026
Sv: Det som inte fick hända...

Skönt att stå i låst garage med gott om folk i närheten...
Har inte Slagsta nåt ansvar för uppställda fordon?
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Det som inte fick hända...

Hej!
Jag pratade nyss med en kompis här nere i Klippan och där har Husvagns Svensson blivit
av med 5 st katalysatorer på nya bilar!

Pilot
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Det som inte fick hända...

Vanliga hedliga människor får betala minst 3 ggr för köpt vara.
Först betalar man för varan.
Sedan betalar man via skattsedeln till polisväsendet som inte hinner med eller bryr sig om vardagsbrott.
Handlarna anlitar då vaktbolag och kostnaden läggs på varorna.
När något sedan stjäls som ersätts av försäkringsbolag får man betala självrisk och ökade premier.
Om man händelsevis får tag i förövaren får han i värsta fall sitta någon månad på ett lyxpensionat som man kallar fängelse, och där kostar han eller hon över 3000:-/dag.
Ett land som tidigare ansetts som ett av världens ärligaste har blivit ett himmelrike för rånare, tjuvar och fifflare.
//W
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Det som inte fick hända...

Väldigt tråkigt att drabbas av stöld, lider också med er. Plötsligt en massa helt onödiga bekymmer kan man tycka. Stölden verkar vara professionell och har säkerligen genomförts på dagtid. Ingen ser och ifrågasätter då det hela sker öppet med full insyn. Några personer borde dock ha lagt märke till stölden.

Slagsta Marina är nog ingen direkt säker plats. Jag hade en kompis vars motorbåt med inombordare lades upp en vinter där. När han tittade till båten en dag så hade någon lossat och tagit hela drevet med propeller och allt. Vanligt förekommande sade både polisen och försäkringsbolaget.
V-backen ;)
 
Senast ändrad:

noynoy

HBK Medlem
Inlägg
475
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2024
Sv: Det som inte fick hända...

Försäkringen gäller... men trist med allt x-tra jobb.
/Noynoy
 

noynoy

HBK Medlem
Inlägg
475
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2024
Sv: Det som inte fick hända...

En till husbil har blivit av med som katalysator. Kanske är det fler...
:Noynoy
 

noynoy

HBK Medlem
Inlägg
475
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2024
Sv: Det som inte fick hända...

Vi har sett att det är många fler som fått besök. Hoppas de kommer och tittar till sina bilar...
Hörde av en där att de fått brev om detta och att de blivit ombedda att åka ut och kolla upp sina bilar.

/Noynoy
 
F

F.d. 24401

Guest
Sv: Det som inte fick hända...

Hej!

Vi har haft vår båt på Slagsta Marina under många år. Vår förra båt blev stulen med trailer och allt. Sedan har vi blivit av med diverse saker så som tex badstege. Drevet har vi monterat bort varje år för vi vet att inget får vara ifred där.

Nåväl nu är båten såld och husbilen står i säker förvar.

MVH

Anna
 

noynoy

HBK Medlem
Inlägg
475
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2024
Sv: Det som inte fick hända...

Nu har det hänt igen, minst 8 husbilar har blivit av med katalysatorerna på Slagsta Marina... Måste byta uppställningsplats men var hittar vi en ny i Södra StorStockholm ???
 
F

F.d. 25572

Guest
Sv: Det som inte fick hända...

Stölderna fortsätter. 2013-10-19 blev vår katalysator stulen. Då jag tittade runt så såg jag ytterligare 3 bilar utan katalysator. Vårt första år blev en prövning.
Kanske dags att söka annan uppställning nu. Det verkar hända lite för ofta verkar det som
 

noynoy

HBK Medlem
Inlägg
475
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2024
Sv: Det som inte fick hända...

Maila oss om ni behöver uppställning över vintern...
/Noynoy
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Det som inte fick hända...

Vem f.n köper upp dessa nya katlystorer. Det borde väl vara en enkel sak för polisen att åka runt till skrothandlare och titta om de har nya katalysatorer.
Man blir heligt förb..d
Jag lider med er som råkat ut för detta pack.
 

Johnny o Lisa

HBK Medlem
Inlägg
383
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
7809
Medlemskap
2024
Sv: Det som inte fick hända...

Vem f.n köper upp dessa nya katlystorer. Det borde väl vara en enkel sak för polisen att åka runt till skrothandlare och titta om de har nya katalysatorer.
Man blir heligt förb..d
Jag lider med er som råkat ut för detta pack.


Du tror inte att dom är på väg till öststaterna


Johnny
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Det som inte fick hända...

Ämnet har varit uppe förr men jag upprepar mig! Skulle rättsapparaten övergå till konstruktiva åtgärder från byråkratiska åtgärder skulle arbetslösheten bli enorm i vissa grupper som idag tjänar grova pengar på kriminaliteten! Polisen, advokater, hela rättsapparaten skulle närmast haverera på grund av brist på arbetsuppgifter!

Jappe
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Det som inte fick hända...

Det är väl f.n att man inte ska få ha sina grejor i fred.
När vi var i Finland i början av 70 talet och hälsade på Ritvas syster, skulle vi åka en bit. Hon låste dörren och hängde nyckeln på en spik på dörrkarmen. Jag frågade, varför låser du när du hänger nyckeln där. Svaret blev, folk ska se att vi inte är hemma, men de ska kunna gå in och koka sig en kopp kaffe. Detta går inte idag, nu är det 9 tillhållarlås, inte ens dessa räcker utan larm är installerade. Dessa problem började när Sovjet kolappsade.
 
Toppen