• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Det som inte får hända, hände

NiclasSve

HBK Intresserad
Inlägg
36
Kommun
Jönköping
Hoppas på era råd i denna situation.
Igår skrev vi kontrakt på en ny husbil. Får hämta denna om två veckor.
Idag morse hände det som inte får hända. Med min nuvarande husbil backade jag in i ett stolpe vilket medförde att lyktglaset bak sprack samt en del av det plastsjok som sitter bak. Nytt lyktglas kunde jag köpa för 999:- men plastsjoket kostar ca 7500:- samt leveranstid på 4-5 veckor


Det här är ytterst pinsamt, har aldrig haft en skada tidigare på bilen så händer det 2 veckor innan jag ska byta in den.
Hur gör man? Jag kan ju knappast vara ensam om detta? Säljaren av den nya bilen gick igenom min gamla inför inbytet, fick väl inte så mycket som jag hoppats men valde det ändå.
Alla tips mottages. Har själv risk på försäkringen på 3500:- Hade tänkt montera de nya delarna själv men nu dröjer ju en del i en dryg månad.
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.279
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Kontakta säljaren av den nya husbilen och rådgör.
Du kan ju inte fullfölja affären enligt kontraktet efter skadan.

Han kanske kan ta bilen som den är i inbyte, och reparera den på din försäkrings bekostnad? (som reparerande verkstad)
 

Roland L

HBK Medlem
Inlägg
250
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
2780
Medlemskap
2024
Jag hade en liknande situation. Firman tog in bilen enligt överenskommelsen. Jag gjorde skadeanmälan till försäkringsbolaget och betalade självrisken. Allt annat fixade firman.
 

Knazig & Ilis

FD HBK Medlem
Inlägg
658
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
25947
Medlemskap
2022
Jag fick en spricka i rutan precis före byte.
Firman fixade nytt själva på min självrisk.
Var väl bara en fördel att sälja med ny framruta
 
Toppen