• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

det skrivs för dåligt på damernas

F

F.d. 25193

Guest
Men tjejer varför dryftas det inget hur vi vill ha det vi bara går iherrarnas fotspår vi måste ha egna intresse :swoon:kom nu igen så vi kan överraska pojkarna vid något träfftillfälle:music-icon:Yvonne
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: det skrivs för dåligt på damernas

Jag skrev en kul grej på "Damernas" en gång för länge sedan men den grejen gick inte hem alls så jag borde kanske hålla mig härifrån egentligen!

Någon som minns? :oops:

Jappe
 
F

F.d. 25193

Guest
Sv: det skrivs för dåligt på damernas

alla förslag tages emot även herr:mcride:ar kan ha förslag hi hi
 
H

hianders

Guest
Sv: det skrivs för dåligt på damernas

Skrev du inte om recept Jappe?? Har inte kollat inläggen historiskt men vill minnas att det var något sådant.

Saxemaraligan - vi bloggar, vi chattar, vi skriver under recept (Damernas) och i en mångd andra trådar - kallas visst simultankapacitet. Skriv gärna något så hakar nog andra på.

fru hianders/Inger
:yes:
 

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: det skrivs för dåligt på damernas

Inger, den kvinnliga simultankapaciteten bygger på en observation som ej var riktigt underbyggd.
4.gif

Saken är den, att kvinnor saknar förmågan att koncentrera sig på en sak i taget.....
Calle
 
F

F.d. 25193

Guest
Sv: det skrivs för dåligt på damernas

jag har nog ko0mmit med flera inlägg sedan jag började men vi tjejer måste har annat att dryfta än motorer,m,m , låt oss istället ha egna :yes:grejor eller:music-icon::wub:kom igen jag hoppas att det blir bra ideer Yvonne
 

Lovisa

HBK Medlem
Inlägg
1.478
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: det skrivs för dåligt på damernas

På vårt användarnamn är det nog mest jag som skriver :) Man kan ju skriva på andra ställen även om man är av det kvinnliga könet :)

MEEEENnn hur många av er andra är kartläsare och hur många kör husbilen.?

Lovisa
 
F

F.d. 25193

Guest
Sv: det skrivs för dåligt på damernas

nog har man läst väg visare kartor visat var vi skall äta köra men nu ska jag även köra husbil bara det blir väder och influensan har lagt sej nu ska vi ge oss ut och ha sköna turer fint väder i sveriges vyer vi börjar med husbilsträff i skåne yvonne:wub:
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: det skrivs för dåligt på damernas

"det skrivs för dåligt på damernas"

Jag trodde tråden gällde snuskigt klotter på damtoaletterna, och förväntade mig en en stunds roande läsning.
Ack vad jag bedrog mig.
:mad:

:twitcy::twitcy:
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: det skrivs för dåligt på damernas

Med saklighet och förnuft kan man komma långt utan att behöva göra upphetsad kvinnokamp och Facebook-liknande tjatter av varje hemsida. Varje normalfuntad husbilist inser, att man absolut måste vara två om det mesta som gäller att äga, sköta och utnyttja husbilen. Där finns enligt min mening ingenting som ska undantas - från planering av färden till tömningar, fyllningar, städning, matlagning, körning osv osv osv.

Gör det inte svårare än det behöver vara och spetsa inte till något i onödan! DÅ blir det bra!
 
R

Ruth o Bosse 1

Guest
Sv: det skrivs för dåligt på damernas

Hej alla!

På husbilsklubben är det bara jag som skriver min gör det inte. Jag har skrivit mycket som har hänt oss.
Samt mycket annan har även haft en buggträff, skulle haft en i början på maj men det blev dålig uppslutning. Ha det så bra Ruth o Bo
 
F

F.d. 25193

Guest
Sv: det skrivs för dåligt på damernas

skulle tycka att vi tjejer kunde få övningköra med husbil som :yes:ex.använda speglar backa m.m. är det intresse för något sådant yvonne:music-icon::spinny:
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: det skrivs för dåligt på damernas

skulle tycka att vi tjejer kunde få övningköra med husbil som :yes:ex.använda speglar backa m.m. är det intresse för något sådant yvonne:music-icon::spinny:

Enkelt, backspeglarna är bättre än på en personbil, med backkamera är det ännu enklare, hälsar Ludde alias Annette som alltid kör....:cool:
 
H

hianders

Guest
Sv: det skrivs för dåligt på damernas

Yvonne i Saxemaraligan!

Vi har en medlem i klubben, brevik, som har försökt ordna övningskörning med hb för tjejer. De bor utanför Hjo. Kontakta dem och hör om det finns sådana planer i år.

fru hianders/Inger

(som ännu inte kommit till skott och köra hb)
:swoon:
 
F

F.d. 25193

Guest
Sv: det skrivs för dåligt på damernas

tack jag skall höra av mej ang.övningkörning av husbil kanske fler är intresserad när jag vet mer tiden går jag hoppas på sommarväder det känns bättre i själen och kroppen var rädd om varandra yvonneh
 

Gamlis

FD HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
2553
Medlemskap
2023
Sv: det skrivs för dåligt på damernas

Jag har fått körlektioner i julklapp av vår dotter och måg, inget specifikt antal, "Du får så många Du behöver" stog det på lappen i paketet. Så helgen efter påsk ska vi börja, mågen och jag.
Berit/Gamlis
 
H

hianders

Guest
Sv: det skrivs för dåligt på damernas

Lycka till Berit!!

Inger

PS Ta en tur till Korskrogen DS
 

Gamlis

FD HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
2553
Medlemskap
2023
Sv: det skrivs för dåligt på damernas

Man kan aldrig veta, rätt var det är står jag utanför dörren, jag är ju fortfarande skyldig Hasse en CD-box. Ungdomarna ska ha sin nya jättehusvagn stå på campingen i Säter under sommarsäsongen, så vi kommer säkert att ta vägen om Dalarna vid tillfälle.
Jag har varit på Sätra Brunn i helgen, ordförandekonferens tillsammans med SSR, och träffat en hel del av våra gemensamma vänner. Eftersom det var jobb så var det tufft att "pappra" hela helgen, men också jättekul.

/Berit
 
Toppen