Jag har en 9 år gammal Windows dator som ursprungligen levererades med Vista. Den har uppgraderats genom åren och landade slutligen som Windows 10 (32 Bit).
Väldigt långsam och helt oanvändbar eftersom den stod och tuggade flera timmar när jag startade den med någon månads mellanrum.
När den tuggat färdigt så var den ändå väldigt långsam.
Egentligen är det bra HW med Intel Duo och 4G minne och en 320G HD med 7200rpm.
Funderade på att installera om men så hittade jag System Mechanic från iolo.com och när den gjort sitt jobb så fungerade datorn mycket bättre och var användbar.
Men den var ju inte i närheten av min 4 år gamla MAC så jag funderade på om en SSD skulle göra någon skillnad.
Köpte en SSD (599
och när jag migrerat över till denna och startade om ett par ggr så hade datorn blivit som ny.
Så köp en SSD och rensa med lämpliga program så fungerar datorn några år till.
Väldigt långsam och helt oanvändbar eftersom den stod och tuggade flera timmar när jag startade den med någon månads mellanrum.
När den tuggat färdigt så var den ändå väldigt långsam.
Egentligen är det bra HW med Intel Duo och 4G minne och en 320G HD med 7200rpm.
Funderade på att installera om men så hittade jag System Mechanic från iolo.com och när den gjort sitt jobb så fungerade datorn mycket bättre och var användbar.
Men den var ju inte i närheten av min 4 år gamla MAC så jag funderade på om en SSD skulle göra någon skillnad.
Köpte en SSD (599
Så köp en SSD och rensa med lämpliga program så fungerar datorn några år till.