• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Depositionskort Kanal Digital

Status
Stängd för vidare inlägg.

Mona & Kjell-Arne

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
2604
Medlemskap
2022
Depositionskort
Visste ni detta ?
Depositionskortet är ett programkort från Canal Digital som ger dig tillgång till SVT1, SVT2, Kunskapskanalen, Barnkanalen, SVT 24, SVT HD samt TV4.
Mot en depositionsavgift à 795 kr (som du får tillbaka när du återlämnar kortet till oss) får du låna ett kort som ger dig tillgång till dessa kanaler.
För att kunna se SVT HD måste du ha en HD-box.
Detta pratas inte så mycket om, finns tack vare Svenska staten som begär att det ska finnas.
Till för oss som inte tittar så mycket på TV och har parabol på vagnen.
Bra jobbat

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Depositionskort Kanal Digital

Det finns en hel del skrivet om detta ämne på forumet.
Sök på depositionskort

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Hej!

Jag skrev lite om detta i en annan tråd tidigare.
Vi har en parabol (Teleco 85cm) och jag skaffade ett Canal Digital depositionskort.

Nu efter vår rundtur i Europa kan jag berätta att vi utan problem kunde se Svenska kanaler ända ner till mitten av Alperna (Mittersill i Österike).

Vi är helnöjda.

Åke :)

Senast ändrad:

Anita / Soren

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1018
Medlemskap
2025

Varför skall man ha ett "Depositionskort" dom pengarna räcker till en del av SVT World avgiften och Canal Digitalkortet vi har hemma är lätt att ta med sig. Kan förstå iden om halva familjen är hemma men så är det inte hos oss.

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022

Depositionskort innebär att man kan se de "fria" svenska kanalerna och man deponerar 795kr som man får tillbaka när funktionen avslutas.
För SVT World betalar man en årlig avgift på 1.698kr. Det ena är alltså en deponering och det andra är en kostnad.

Åke, kan du skriva lite om varför du valde Teleco och inte en Oyster?
Mvh Robert

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Hej Robert!

Att jag har en Teleco är inget aktivt val av mig. Det fanns redan en Teleco monterad när vi köpte husbilen. Den funkar bra. I boxen finns uttag för 2 kort.

mvh - Åke

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen