• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Denna 12V kaffebryggaren kan rekomenderas!

Linus-sweden

HBK Medlem
Inlägg
95
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
12350
Medlemskap
2024
Nu äntligen har jag hittat en lätt begagnad bryggare som jag ha letat efter länge!
Jag har inte velat köpa en ny då jag inte visste om den verkligen var så bra som jag hoppades.

Nu vet jag att den fungerar så jag kan härmed tipsa fler kaffesugna om en bryggare som håller måttet!

Det är en Kirk Electronic 12V (350w)

Jag har använt samma modell fast 24v (500w) i lastbilen dom senaste 7 åren så helt nytt var inte kirk för mig...


Detta är inte en bryggare man kopplar via cigg-uttaget dessa kräver riktiga kablar! Jag monterade våran inom 2m från batteriet och då klarade jag mig med 4 kvadrats kablar.

2 Muggar kaffe blir klart på 12-13 min vilket jag anser vara helt ok och det är riktigt varmt. Ljudsignal när kaffet är klart och automatisk avstängning av värmeplattan efter en timme. Dessa går kanon att ha igång under färd då dom står stadigt i den nedsänkta värmeplattan.

Kirk Electronic English — Mobile coffee maker for you on the road

(klicka på bilden för att se den på rätt håll, jag lyckades inte med att lägga dom rätt..:confused:)
 

Bilagor

  • DSC_0945.jpg
    DSC_0945.jpg
    1,2 MB · Visningar: 146
  • DSC_0946.jpg
    DSC_0946.jpg
    1 MB · Visningar: 48
  • Kopia av DSC_0947.jpg
    Kopia av DSC_0947.jpg
    1,2 MB · Visningar: 61

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.266
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Denna 12V kaffebryggaren kan rekomenderas!

Med en strömförbrukning på 30A så gäller det att ha grov kabel fram till apparaten, förutom tillräckligt stor säkring.
 
Toppen