Tommy Dynér
FD HBK Medlem

Idén bakom delningstjänsten är att ägare av campingfordon av olika slag listar sina fordon på tjänsten under de perioder då de själva inte använder fordonet, och låter andra personer hyra det.
– Med Camptoo kan fordonsägarna enkelt och säkert hyra ut sitt semesterfordon till reslystna personer, som kanske själva funderar på att köpa en husbil eller husvagn och vill testa på campervan-livet innan de slår till, säger Martijn Peeters, grundare och vd för Camptoo i en kommentar.
Mer än 4 000 olika fordon kan hyras runt om i Europa med hjälp av Camptoo. I Sverige är företagets mål att skapa ett nätverk med cirka 200 fordon under det första verksamhetsåret.
/https%3A%2F%2Fwww.besoksliv.se%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F08%2Fcamptoo.jpg)
Ny delningstjänst kan råda bot på husbilsbristen
NYHETER. Husbilar och husvagnar går åt som smör i solsken och flera leverantörer har nu helt slutsålt. Samtidigt lanseras Camptoo i Sverige, en delningstjänst som gör det möjligt för husbils- och husvagnsägare att hyra ut sitt campingfordon till andra när de inte använder det själva.

Skulle du tordas hyra ut din husbil? Nej, inte jag heller och för min del är det här med försäkringen som gör det till ett stort No No.
Man vill ju inte ha få sin husbil skadad oavsett om det är en olycka eller oaktsamhet. Våra vanliga försäkringar har strikta regler om inte bilen körs av ägaren eller annan person i samma hushåll.
Vad jag funnit ut är att Cameroon löst det med genom en försäkring hos Moderna. Den som hyr måste betala en deposition på 10 000 kr, som självrisken dras ifrån i det fall mab råkar ut för en försäkringsskada.
Tommy
Senast ändrad: