Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Så vist Jappe , vi borde ha extra strålkastarna 45 grader ut från fronten , men det kommer säkert.
Lasse
Den stora "plastkofångaren" som nu har kommit fram i ljuset när viltstaketet försvann är inte särskilt vacker! Den behöver fräschas upp litegrann. Frågan har varit uppe tidigare men jag minns inte vad man kom fram till. De medel som finns i handeln har jag provat tidigare och funnit i stort sett odugliga, vissa t.o.m. fånigt dåliga och dyra.
Tillfälligt kan man få bort den gråa fula ytan med olivolja t.e.x. men verkan sitter inte i särskilt länge! Någon som vet vad som fungerar bra?
Jappe
...................Tillfälligt kan man få bort den gråa fula ytan med olivolja t.e.x. men verkan sitter inte i särskilt länge! Någon som vet vad som fungerar bra?
Ju större reflektorer, ju större ljusutbyte.
Vad gäller placering är min erfarenhet iaf att ju högre de kommer desto mer "punkt-belysning" får du.
Lägre placering, bättre ljusspridning/ljusbild men dessvärre större risk för stenskott och andra skador.