• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Den 1 juli hoppas EU ha vaccinpassen på plats för att göra resandet enklare

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.187
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024
Under alla mina 52 år som jag reser utomlands har jag aldrig blivit stoppad och behövde vissa varken pass eller körkort. Jag går inte med passet i ficka och har aldrig gjort detta, så varför skulle jag göra det nu
Nej vi har heller inte blivit stoppade för att visa KK/pass bortsett från passkontroller, men lagen säger att man skall ha KK/legitimation med sig och därför har alla seriösa det med sig. Samma sak är det med dokument som visar coronastatus som man skall kunna visa vid ev kontroll. Myndigheterna räknar med att vi följer lagar och krav, därför görs endast stickkontroller. Dem som inte följer dessa lagar/restriktioner/rekommendationer utgör en risk för omgivningen och bidrar till att vi får ha kvar coronaskiten längre tid än vad vi hade hoppats på.
 
Senast ändrad:

anki&lars

HBK Medlem
Inlägg
204
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
29123
Medlemskap
2025
Tyskland. Ny uppdatering
Från och med: 25.6.2021, 20:00

4. områden som inte längre anses vara riskområden:

Danmark är inte längre ett riskområde.

Kroatien - Varaždins län anses inte längre vara ett riskområde.

Lettland anses inte längre vara ett riskområde.

Luxemburg är inte längre ett riskområde.

Nederländerna är inte längre ett riskområde (de utomeuropeiska delarna av Konungariket Nederländerna Aruba och Sint Maarten är fortfarande uteslutna).

Sverige - hela Sverige med undantag av provinserna Kronoberg, Norrbotten och Värmland anses inte längre vara ett riskområde.

Slovenien är inte längre ett riskområde. se länk RKI - Navigation - Informationen zur Ausweisung internationaler Risikogebiete durch das Auswärtige Amt, BMG und BMI
 

Zlatko Schneberger

FD HBK Medlem
Inlägg
2.373
Kommun
Motala
HBK-Nr
31119
Medlemskap
2022
Idag fick jag mitt vaccinpass som skall gälla i tre(3) månader ,fast jag väntar lite till innan jag åker igen..inget att åka i juli blir för varmt ..
 

Zlatko Schneberger

FD HBK Medlem
Inlägg
2.373
Kommun
Motala
HBK-Nr
31119
Medlemskap
2022
Carola och jag har också fått och laddat ner våra Covidbevis, känns bra.

Mindre bra när WHO idag varnar för en ny våg skall rulla in över Europa.

Tommy
Visst men håller man avstånd oavsett passet då klarar man sig ,har varit en månad i Tyskland och det är inga problem..tyskarna är väldigt duktiga att använda sig av munskydd(masken) oavsett ålder och man vänjer sig ganska fort vid masken både inomhus och utomhus
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Visst men håller man avstånd oavsett passet då klarar man sig ,har varit en månad i Tyskland och det är inga problem..tyskarna är väldigt duktiga att använda sig av munskydd(masken) oavsett ålder och man vänjer sig ganska fort vid masken både inomhus och utomhus
Hörde på radion tidigare idag, att Tyskland skärper restriktionerna för resenärer från Portugal.

Tommy
 

skoogis

HBK Medlem
Inlägg
1.040
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Vi är i Tyskland nu, bra att veta vissa ställplatser kräver corona pass. bör också ladda ner en app Luca där loggar man in sig gäller även restauranger. Kan även skriva ner på papper. Känns bökigare.
 
Toppen