• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Den årliga Fuktkontrollen

Agnes2008

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
32583
Medlemskap
2025
Hur mycket tömmer ni era husbilar på i samband med den årliga fuktkontrollen?
En del tömmer allt och en del tömmer väldigt lite.

Hur mycket tömmer ni era husbilar på i samband med den årliga fuktkontrollen?
En del tömmer allt och en del tömmer väldigt lite.
Det beror på hur bra fuktkontroll du vill få gjord, du kan ju knappast förvänta dej att den som skall göra kontrollen håller på och flyttar sådant som är ivägen, utan då hoppas istället den platsen över. Alltså, röj så mycket som möjligt så får du ett bättre resultat av testen, och det vill man ju ha bästa möjliga! :)

På de första kontrollerna tömde jag bilen på allt. Sen kollade jag på testprotokollet och frågade även var de hade sina mätpunkter. Så numera stuvar jag bara om i husbilen så att det är fritt fram till alla mätpunkter. Ett exempel. Många mätpunkter ligger i skarven mellan vägg och tak. Det gör att jag tömmer alla överskåp.

Hade inte tömt något, meddelade att de kunde säga till om det behöv flytta på något.
I protokollet stod det visuell kontroll, de meddelade inte heller. Vår hb är bara 1 år.
Nästa gång tömmer jag hb.

Jag tömmer inget i.o.m att jag har fuktkontrolltid på våren innan sommarsäsongen kör igång. Under vintersäsongen är det ganska sparsamt med prylar i garaget då skidor m. tbh. alltid tas ut vid hemkomst. Ur bodelen tömmer jag inget utöver kyl/frys.

Tömmer inget, på min bil mäts inget utan det är bara visuellkontroll, så mycket har jag inte i bilen när den inte är packad för resa.

Eftersom vi bor i bilen på heltid så har vi fullt. Har gjort 2 tester utan problem. En i Sverige o en i Frankrike. Ringde Kristianstad o kollade me de. Heltomt! Förklarade problemet. Fick till svar att jag fick tömma hela bilen på deras parkering!

Tillbaka
Toppen