------------------------------------------------
Hej Herbet.
Jag tycker mig se att du har ett ventilationsgaller bakom kylskåpet.... Grattis.
Jag har plockat och skruvat sönder två sådana här konstruktioner och i båda fallen så har kylskåpsgallren suttit längst bak på sidan av husbilarna... Alltså på sidan av kylskåpet.
(Lite off. Om man tittar på installationsanvisningar av kylskåp från den tiden så finns det varianter som visar hur gallren skall placeras och även hur de inte skall placeras. Bl. a. finns en bild med gallren placerade på sidan med kylen placerad som här mot bakstammen..... På den bilden och några fler tokiga placeringar så är det ett rött kryss över tokigheten med galler på sidan av kylen... och där placerade många fabrikat gallren naturligtvis... Bl.a. HYMER för det mesta, montro även kusinen Solifer ? Även anvisningen att det bara skall vara några cm. mellan kylflänsarna bak och väggen så kylluften skall passera genom kylflänsarna tappades bort av konstruktören för det brukar vara uppåt två dm. mellan flänsar och bakvägg.)
Ärligt talat så har jag inte tänkt på om man kan lossa rörkopplingen från galler på sidan, men möjligt... men sedan finns det även på en del (som är bra faktiskt) en avstängningsventil som stänger gasolflödet om man stänger bänklocket över en öppen låga (vilket saknas på moderna spisar med glaslock så de exploderar i stället...men det är lugnt, för det finns nya att köpa för bara några tusenlappar

).
Problemet är att det är då mer rör och elände under diskbänken som ökar behovet av total sönderplockning och även plats för några förbättringar som dina.
Så enklast är att ha gott om tid och plocka sönder allt samt komplettera med lite förstärkningar och nytt när man sätter samman allt igen.
Dessutom så är frontplåten som på Ronny's bil bara har samma bredd som kylskåpet, på många andra bilar av fullängd ända bor till toan och det underlättar ju inte heller om man bara skall försöka ta bort kylskåpet med alla vred och knappar.
Ja, vi brukar ju kalla kylskåpet för grundbulten.... Man ställer in kylskåpet i ett tomt skal och bygger upp allt omkring skåpet.
M.v.h. JANKRO.