• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Demontera Cindirella

Status
Stängd för vidare inlägg.

cronberg

FD HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
35653
Medlemskap
2024
Någon som tagit ut sin cindirella i sin husbil till förmån för en Potta porti? Är det enkelt och genomförbart?

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej, vet ej hur svårt det är plocka bort en förbränningstoa tyvärr men det går säkert att göra, samt ta bort och plugga gasolen och plocka bort ventilationen. Det kan väl ev. i så fall bli jobb för att få toaletten snygg på väggar och golv beroende på hur det är byggt.
Men så kommer min funderingen som dök upp på en gång fast du egentligen bara frågade om bortplockning.

Inte skall du väl bara stoppa dit en Porta Potti i stället utan du bör nog både för egen skull och bilens värde montera en kassettoalett i stället för Cinderella'n.
Finns det lucka för kassett m.m. i bilen så den är ombyggd från original kassettoa till Cinderella? För då borde det vara rätt enkelt att montera en likadan kassettoa som satt där från början och komplettera den med en SOG utsugsfläkt.
Om bilen är en av de få som sålts med Cinderella från fabrik så blir det lite besvärligare med att ta upp en ny lucka m.m. men inget större arbete ändå för det finns det mallar till. El till toan har du kvar från Cinderella'n men vatten till spolningen behövs från närmaste slang med en T-koppling.

Om du vill montera en lös Porta Potti så kan du naturligtvis göra det och bara bygga en hållare till den, men om du vill sälja eller byta in bilen så får du nog räkna med vissa problem.

M. mycket v. h. JANKRO.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen