• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dekalrengöring.

A.Borg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2025
Hej!
Någon som har ett tips om hur göra rent dekaler och streipningar som blivit bleka.Jag har provat med olivolja men det är dyrt och frågan är hur länge det håller.Helst vill jag ha något som passar till gummilister och dekaler.
A.Borg

Steffen

FD HBK Medlem
Kommun
Härryda
HBK-Nr
6443
Medlemskap
2024
Sv: Dekalrengöring.

Hej!
Till svarta plastdetaljer på MC, bil och husbil har jag med bra resultat använt:
SONAX Xtreme Plastic Renovator Gel :: Exteriör, Lack & Krom :: Produkter :: Bilvård - SONAX Sverige

Skall enligt beskrivning fungera på både plast och gummi så det kan kanske fungera även för dig? Köpte den på Mekonomen i Mölndal, killen som sålde den sa att han använt det på båten, den svarta kanten mellan däck och skrov som brukar vara svår att få snygg.

Har för mig at den kostade mellan 100 och 200:-

Mvh
Steffen

Toppen